اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان:

نذر کتاب ابزاری برای پیشبرد عالی جامعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: نذر کتاب ابزاری برای پیشبرد عالی جامعه است.

نذر کتاب ابزاری برای پیشبرد عالی جامعه است

رضا غلامی‌خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: کتابخوانی باید عادت همیشگی همه اقشار جامعه شود و در سبد خانواده‌ها سهم قابل قبولی را داشته باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در ارتباط با مقوله فرهنگ و مسائل فرهنگی اظهار داشت: باید این موضوعات را مر نظر ویژه قرار دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: کتاب غذای روح انسان است و ادارات و نهادهای مختلف نقش بسزایی در بحث کتاب و کتابخوانی دارند.

وی والدین را یکی از مؤثرترین نقش‌ها در بحث مطالعه دانست و گفت: خانواده‌ها باید کتاب را به عنوان عضو لاینفک خود و در سبد کالایی خود قرار دهند و همان گونه که برای غذا هزینه می‌کنند باید برای کتاب و کتابخوانی هم هزینه کنند.

خجسته افزود: متأسفانه تلویزیون تمام‌وقت فرزندان را گرفته و والدین باید با برنامه‌ریزی‌های خود ساعاتی را هم برای مطالعه فرزندان خود با کتاب قرار دهند.

وی کتاب را بهترین دوست بشر دانست و گفت: کتاب در هر زمینه‌ای حرف برای گفتن دارد و می‌توان با مطالب مفیدی که در آن است بسیاری از مسائل زندگی خود را حل کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به سرانه مطالعه در همدان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در همدان 76 دقیقه در روز است که نسبت به سال قبل رشد بسیار خوبی داشته است.

وی اذعان داشت: 18 مرکز خدمات فرهنگی از جمله کتابخانه‌ها، اوقاف، ارشاد و ... داریم که همه باید دست در دست هم دهند و در راستای ترویج فرهنگ کتاب گام بردارند.

خجسته نذر کتاب را یکی از حرکت‌های خوب فرهنگی دانست و بیان کرد: با حرکت‌های بسیار خوب از جمله نذر کتاب باید در پیشبرد اهداف عالی جامعه قدم برداریم و در مقابله هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.

وی کتاب را یکی از راه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه دشمنان از راه‌های مختلف از جمله ماهواره و سایت‌های مجازی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را هدف قرار داده‌اند بنابراین باید دست در دست هم در مقابل این هجمه‌ها مقابله کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در پایان سخنان خود گفت: سعی داریم به سمت مدیریت واحد فرهنگی پیش رویم تا به اهداف عالی خود دست یابیم.

انتهای پبام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول