اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شاهین‌د‍ژ:

توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها از وظایف مهم شورای شهر است

رئیس شورای شهر شاهین‌د‍ژ با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها از وظایف مهم شورای شهر است، گفت: از زمان آغاز به کار دور چهارم شورای شهر شاهین‌دژ، فعلاً حمایت مالی از کتابخانه‌ها صورت نگرفته است.

توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها از وظایف مهم شورای شهر است

رضا بشارتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به هفته کتاب اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری ملزم به توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها هستند که در دوره فعلی اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت کلی کتابخانه‌های شاهین‌دژ، گفت: با وجود اقدامات متعددی که در سال‌های گذشته برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های این شهرستان صورت گرفته است، اما هنوز کتابخانه‌های این شهرستان پاسخگوی نیاز مراجعان و شهروندان آن نیست.

وی حمایت مالی از کتابخانه‌ها را یکی از وظایف اصلی شورای شهر و شهرداری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه از زمان آغاز فعالیت دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولویت شورای شهر و شهرداری بر ترمیم نقاط حادثه‌خیز بوده است، لیکن تاکنون حمایت مالی چندانی از این کتابخانه‌ها در دوره فعلی صورت نگرفته است.

بشارتی بر لزوم توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی موجود در شهرها و روستاها تأکید کرد و گفت: کتاب گنجینه ارزشمندی است که باید با تجهیز و مدیریت صحیح کتابخانه‌ها افراد را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داد.

رئیس شورای شهر شاهین‌د‍ژ با اشاره به پیشرفت روزافزون علوم در دنیا، تصریح کرد: ذهن پویا و پرسشگر جوان به دنبال دستیابی به علوم و دستاوردهای جدید علمی و ادبی دنیا است، بنابراین به روز رسانی منابع کتابخانه‌ای می‌تواند گامی مهم در جذب بیشتر جوانان به سمت کتابخانه‌ها تلقی شود.

بشارتی افزایش کمی و کیفی منابع کتابخانه‌ای در کنار توسعه فضای کتابخانه‌ها، تجهیز سالن‌های مطالعه و استانداردسازی آنها را از دیگر عوامل موثر در راستای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقات پویا و جذاب، همراه با ارائه جوائز نفیس نیز می‌تواند در گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان نوجوانان و جوانان موثر باشد.

انتهای پیام/61006 /صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول