اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس خبر داد

اهدای بیش از 2 هزار متر زمین برای احداث کتابخانه عمومی در چالوس

رئیس مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس از اهدای زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع برای احداث کتابخانه عمومی در این شهرستان توسط خیران خبر داد.

اهدای بیش از 2 هزار متر زمین برای احداث کتابخانه عمومی در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حمزه شیخ‌الاسلامی صبح امروز در همایش کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی این شهرستان با تاکید بر آموزش علم و کتابخوانی در این همایش عنوان کرد: اعضای مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس پرداخت حق عضویت رایگان یک‌هزار نفر از مددجویان پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی را به مدت یک سال بر عهده گرفتند.

رئیس مجمع خیران کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار چالوس با اشاره به اینکه مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس به مدت دو سال شکل گرفته است، افزود: اهدای زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع و برگزاری همایش بزرگ خیران کتابخانه‌ساز از فعالیت‌های این مجمع طی مدت دو سال است.

علم‌آموزی یک واجب ملی است

عضو مجمع خیران کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار چالوس نیز در این همایش گفت: امروز کتابخوانی و علم‌آموزی یک واجب ملی است.

ویدا صیادی‌نژاد اظهار داشت: مجمع خیران کتابخانه‌ساز چالوس در سال 1390 به ثبت شرکت‌ها رسید.

وی از تشکیل 13 جلسه توسط این مجمع خبر داد و افزود: خیران کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار شهرستان چالوس تاکنون توانستند زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع را برای احداث کتابخانه اهدا کنند.

وی تصریح کرد: در همایش بزرگ مجمع خیران کتابخانه‌ساز مبلغ 110 میلیون ریال وجه نقد به این مجمع اهدا شد.

صیادی‌نژاد ایجاد فضاهای مشارکتی را از اهداف مهم خیران کتابخانه ‌ساز عنوان کرد و افزود: از مهم‌ترین اهداف مجمع خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه‌های مشارکتی در شهرها و روستاها برای دسترسی آسان‌تر به کتاب است.

وی با برشمردن دیگر اهداف مجمع خیران کتابخانه‌ساز و کتابخانه‌یار چالوس عنوان کرد: اجرای طرح رایگان استفاده از کتاب‌ها در ایستگاه‌ها، نقاط پرجمعیت، ادارات و مکان‌هایی که مردم برای انجام امورات‌شان وقت زیادی را می‌گذرانند، می‌تواند هم در اتلاف وقت و هم ‌افزایش معلومات آنها موثر باشد.

صیادی‌نژاد با قدردانی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس ادامه داد: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس توانست در سال‌های اخیر رتبه اول استانی و کشوری را از آن خود کند که این امر محصول تعامل و همکاری همه اعضا و رئیس این اداره بود.

وی با تاکید بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: ارتباط ما با کتاب و مطالعه می‌تواند در یادگیری، انتقال تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و برنامه‌ریزی برای نسل‌های آینده در زمینه‌های گوناگون ثمربخش واقع شود.

مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران نیز در این همایش اظهار داشت: همان‌گونه که برای خوراک جسم تلاش می‌کنیم باید برای خوراک روح که همان دانستن است نیز تلاش کنیم.

محمداسماعیل امامزاده تاکید کرد: فرصت‌ها را مغتنم بشمارید و برای مطالعه و افزایش سطح دانش بکوشید.

وی با اشاره به توجه مطالعه در اسلام و ادیان آسمانی خاطرنشان کرد: اگر مطالعه برای رسیدن به خدا و اعتلای اخلاق و فرهنگ جامعه باشد نوعی عبادت محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌ عمومی مازندران بیان داشت: از آنجایی که همه انسان‌ها برای کشف مجهولات و افزایش معلومات خلق شده‌اند، بنابراین علم‌آموزی و دانش از اجزای اصلی زندگی انسان‌ها است.

انتهای پیام/2296/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول