اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی آموزش و پرورش قزوین خبر داد

عضویت بیش از 50 درصد دانش‌آموزان قزوینی در کتابخانه

رئیس اداره فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بیش از 50 درصد دانش‌آموزان قزوینی در کتابخانه عضو هستند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش این آمار در این استان ادامه دارد.

عضویت بیش از 50 درصد دانش‌آموزان قزوینی در کتابخانه

خدایار باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی از بیست و پنجم تا دوم آذر ماه در مدارس این استان برگزار می‌شود.

وی بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها را از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس استان قزوین عنوان و بیان کرد: دانش‌آموزان در این هفته با پرداخت 500 تومان از حق عضویت پنج هزار تومانی در کتابخانه‌ها عضو این نهاد می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ابراز داشت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس استان قزوین است که با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

باقری ادامه داد: در این مسابقه مسئول هر مدرسه به اختیار خود کتابی به دانش‌آموزان معرفی می‌کند تا این کتاب را مطالعه کنند تا بتوانند به سئوالات طراحی شده از این کتاب را پاسخ دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه این مسابقه در برخی مناطق به صورت هماهنگ برگزار می‌شود، اضافه کرد: هر مدرسه از نفرات برتر مسابقه کتاب‌خوانی تقدیر می‌کند.

وی یادآور شد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بین کارمندان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین مسابقه پیامکی با عنوان بهترین جمله درباره کتاب برگزار شده است که در این مسابقه نیز از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

سرانه کتاب در مدارس قزوین9 جلد است

باقری استقبال دانش‌آموزان قزوینی از مطالعه کتاب در کتابخانه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموز قزوینی 9 جلد کتاب است که طبق این آمار اداره کل یاد شده از برنامه پنجم توسعه پیشی گرفته است.

وی، اهدای کتاب توسط دانش‌آموزان به کتابخانه را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: در این هفته کتابخوانان و دانش‌آموزان کتاب‌یار برتر توسط مسئولان مربوط در مدارس تقدیر می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئول مربوط هر مدرسه هر روز هفته کتاب و کتابخوانی را یک کتاب به دانش‌آموزان معرفی می‌کند تا آنان را بیشتر با کتاب معرفی‌ شده آشنا کند.

رئیس اداره فرهنگی و آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین متذکر شد: دو هزار و 833 کتابخانه کلاسی، 211 کتابخانه مستقل آموزشگاهی و 120 کتابخانه غیرمستقل در مدارس استان قزوین دایر است.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول