اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی:

برخورد غریبی با کتابخانه‌ها می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: با کتابخانه‌ها برخورد غریبی می‌شود و با دیدی بودجه‌خوارانه به آن نگاه می‌شود.

برخورد غریبی با کتابخانه‌ها می‌شود

امین زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: آمار موجود در خصوص سرانه مطالعه در کشور زیبنده کشور ایران با تمام پیشینه‌های تاریخی، فرهنگی و اسلامی نیست.

به گفته وی، در حال حاضر با کتابخانه‌ها برخورد غریبی می‌شود و با دیدی بودجه‌خوارانه به آن نگاه می‌شود، اما واقعیت این است که این امر هزینه‌ محسوب نمی‌شود و ‌نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه اگر پدیده‌ای مهم است، مسائل پیرامونی آن نیز اهمیت دارد، تاکید کرد: اگر پذیرفتیم که شهروند آگاه بهتر و کتابخانه مهم است، آن‌گاه راه‌اندازی کتابخانه‌ها، مدیریت‌ کتابخانه‌ها و مسائلی از این دست نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

زارع با اشاره به لزوم جدی گرفتن نیاز به اطلاعات تصریح کرد: باید به‌جایی برسیم که خانواده‌ها احساس کنند احتیاج به اطلاعات دارند و برای برطرف کردن این نیاز رسانه‌ها، مجلات و روزنامه‌ها را در سبد اقتصادی خود قرار دهند.

این استاد دانشگاه معتقد استغنای فرهنگی کشور ایران بسیار بیشتر از آمار موجود در خصوص سرانه مطالعه است و باید کاری کرد که افراد تصمیم‌گیری‌های کوچک و بزرگ زندگی خود را براساس اطلاعات بگیرند و هیچگاه بدون اطلاعات تصمیم نگیرند.

انتهای پیام/2700/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول