اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان:

کتاب‌های مدارس باید به روز شوند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان یکی از مشکلات مدارس را قدیمی بودن کتب کتابخانه‌ها عنوان کرد گفت: کتاب‌های مدارس باید به روز شوند.

کتاب‌های مدارس باید به روز شوند

علیرضا عطائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: دین اسلام برای مطالعه و کتابخوانی ارزش بسیار زیادی قائل شده است به طوری که نخستین آیه از قرآن کریم امر به خواندن می‌کند و این نشان از اهمیت مطالعه در اسلام دارد.

وی ادامه داد: این امر به قدری پراهمیت است که خداوند در قرآن از آن یاد کرده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان مطالعه را یکی از ابزار فرهنگی خواند و بیان کرد: فرهنگ و اطلاعات را می‌توان از طریق کتاب نسل به نسل منتقل کرد و با وجود اینکه امروزه عصر اینترنت است اما کتاب همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و این نشان از اهمیت وجودی کتاب دارد.

وی با اشاره به تاکید قرآن به علم‌آموزی اذعان داشت: عالمان همیشه بر عابدان برتری دارند چرا که عالم علاوه بر منفعت به خود به دیگران هم نفع می‌رساند.

عطائیان از وضعیت کتابخانه‌های مدارس سخن گفت و ابراز داشت: در تمام مدارس، کتاب و کتابخانه جایگاه خود را حفظ کرده اما با توجه به جمعیت مدارس تعداد کتاب‌های موجود متفاوت است.

وی افزود: طی اقدامات انجام شده در مدارس، کتاب به صورت راحت در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مدارس به دو صورت کلی و کلاسی است که علاوه بر نشان دادن جایگاه کتاب به دانش‌آموزان به تحقیقات آنها هم کمک بسیار می‌کند.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین دانش‌آموزان رواج دهیم در راستای شکوفایی استعداد آن‌ها گام بزرگ‌تری را برداشته‌ایم.

عطائیان نقش معلمان را در ترویج این فرهنگ مهم دانست و گفت: معلمان نقش بسیار مهمی را در تربیت اخلاقی، مذهبی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند.

وی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را کاری گروهی دانست و خاطرنشان کرد: ترویج این فرهنگ نیاز به همکاری تمام مسئولان فرهنگی ذی‌ربط دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه 2 همدان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم  جایگاه کتاب و کتابخوانی را در بین دانش‌آموزان مدارس حفظ کنیم برنامه‌هایی از جمله برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس، ارتقاء تعامل هر چه بیشتر با کتابخانه‌های عمومی، مسابقات فرهنگی و ... برگزار می‌شود.

وی به برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این نمایشگاه بالغ بر 200 میلیون تومان بن با تخفیف 20 درصد در نظر گرفته شده که تعدادی از این بن‌ها در اختیار دانش‎آموزان مدارس قرار می‌گیرد.

عطائیان یکی از مشکلات مدارس در این حوزه را قدیمی بودن کتب کتابخانه‌های مدارس عنوان کرد و افزود: از آنجایی که همه اقشار جامعه توان خریدن کتب را ندارند بنابراین باید کتاب‌های کتابخانه‌های مدارس را به روز کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: بر تمام مسئولان امر واجب است که در راستای آشنایی دانش‌اموزان با امر کتابخوانی تلاش کنند تا نسلی با دین و قوی داشته باشیم.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول