اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی دماوند تأکید کرد

استفاده از ظرفیت دانش‌‏آموختگان کشاورزی در مهندسی‌سازی تولید

نماینده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دماوند بر لزوم استفاده از ظرفیت دانش‌‏آموختگان کشاورزی در مهندسی‌سازی تولید در این شهرستان تأکید کرد.

استفاده از ظرفیت دانش‌‏آموختگان کشاورزی در مهندسی‌سازی تولید

محبوبه محمدزمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران بیان کرد: سازمان نظام مهندسی از طریق مهندسی‌سازی فرآیند تولید، اصلاح الگوی مصرف نهاده‌های بخش کشاورزی، ‌تسریع در انجام امور اداری و بروکراسی مربوط به فرآیند صدور و تمدید پروانه‌ها، تولید محصول سالم، بهره‌وری عوامل تولید،‌ حفظ منابع پایه و تولید اقتصادی، به بهره‎برداران کمک می‌کند.

وی افزود:‌ دفتر نمایندگی نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی شهرستان دماوند در حال حاضر 150 عضو را جذب کرده و از ابتدای سال جاری تاکنون، 30 مورد صدور، تمدید و پروانه تأسیس و بهره‌برداری واحدهای تولید در بخش دام، طیور، گلخانه و قارچ داشته است.

نماینده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دماوند ادامه داد: امور مربوط به صدور پروانه واحدهای تولیدی گلخانه و قارچ از آذر ماه 1389 و صدور پروانه‌های زیربخش تولیدات دامی (دامداری‎ها، ‌مرغداری‌ها، شیلات و زنبور عسل) از تیرماه 1391 در دفتر نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دماوند انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند برخی از امور را به این دفتر واگذار کرده است، اظهار کرد:‌ واگذاری اموری مانند بازدید و تهیه نقشه‎های utm از اراضی در پاسخ به استعلامات طرح‌های مراقبت و پیش‌آگاهی، تهیه طرح‌های توجیهی و طرح‌های تسهیلاتی و ... به اعضا، این سازمان را در امر اشتغال‌زایی یاری کرده است.

محمدزمانی اضافه کرد:‌ این دفتر خود را متعهد می‎داند در جهت خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به جامعه کشاورزی شهرستان که مهم‌ترین و اساسی‌ترین جامعه هدف سازمان است، تلاش کند.

وی به افتتاح و راه‌اندازی دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دماوند در آذر ماه سال 1389 اشاره کرد و گفت: این نمایندگی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی در ساختمان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند و با همکاری این نهاد راه‎اندازی شد.

نماینده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دماوند افزود: این سازمان از نهادهای صنفی، تخصصی و غیردولتی است که در سال 1380، به استناد قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تأسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در بیان اهم وظایف سازمان متبوع خود تصریح کرد: انجام و پیگیری امور مربوط به هویت بخشی به مهندسان و متخصصان کشاورزی و منابع طبیعی، ارتقای جایگاه و منزلت حرفه‌ای و تخصصی اعضا، اعتباربخشی به پروانه‌های اشتغال به کار اعضای سازمان و پیگیری قانونی برای حضور نظام‌مند مهندسان کشاورزی و منابع‌ طبیعی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی از جمله فعالیت‏‌هایی است که انجام می‏‌شود.

نماینده نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دماوند افزود: ایجاد و گسترش فرصت‌های مهارت‌آموزی و کار برای اعضا، پیگیری و کمک به تدوین مقررات مهندسی کشاورزی و منابع‌ طبیعی، پیگیری در زمینه تغییر فرآیند نظام آموزش ‌عالی در پذیرش و تربیت متخصصان کشاورزی و منابع ‌طبیعی و تعریف و احصای مشاغل جدید و نو در کشاورزی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای اعضا، اهم وظایف و اهداف این سازمان را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی شهرستان دماوند بر اساس تجربیات اعضا، در پروژه‎ها و فعالیت‌های صورت گرفته، آمادگی همکاری‌های بیشتر با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و دیگر نهادهای خصوصی را دارد.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول