اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد در صادرات محصولات کشاورزی توانایی زیادی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در صادرات محصولات کشاورزی مانند گردو، عسل و سیب توانایی لازم را دارد.

کهگیلویه و بویراحمد در صادرات محصولات کشاورزی توانایی زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید یعقوب موسوی ظهر امروز در نشست کار گروه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بحث صادرات و شرایط  تحریم‌ها بهترین کار بالا بردن ارزش پول ملی است که صادرات به نوعی به کیفیت محصولات داخلی نیز کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که این در حوزه کشاورزی در تراز سه محصول گردو، سیب و عسل قدرت صادرات داریم گفت: میزان سطح زیر کشت سیب غیر بارور در استان هزار و 952 هکتار و میزان بارور این محصول پنج هزار و 67 هکتار که از این میزان 59 هزار تن آن مازاد بوده که در سال جاری 19 تن سیب صادر کردیم.

موسوی در ادامه میزان گردوی غیر بارور زیر کشت در کهگیلویه و بویراحمد را دو هزار و 804 هکتار عنوان کرد و گفت: میزان گردو بارور را هفت هزار و 212 هکتار بوده که افزون بر 14 هزار تن نیز صادرات داشتیم.

این مسئول با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صادرات محصولات کشاورزی از جمله گردو، عسل و سیب توانایی مانور صادرات دارد، گفت: برای صادرات سیب و گردو مشکل خاصی نداریم آما آنچه که باید به آن توجه شود بسته‌بندی محصول عسل بوده که جهت استفاده از محصول و افزایش صادرات مدنظر گرفته ‌شود.

وی اذعان کرد: بسته‌بندی مناسب محصولات می‌تواند در افزایش فروش محصولات و همچنین صادرات آن‌ها موثر واقع شود از این‌رو باید تمهیدات لازم جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود بخش کشاورزی در حوزه صادرات نیز صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این که زنجیر تولید صادرات محصولات مذکور فراهم است، گفت: با توجه به این‌که امسال سرمازدگی محصولات را داشتیم اما با این وجود با در نظر گرفتن شرایط مناسب صادراتی می‌توان محصولات کشاورزی استان را به نحو احسن صادر کرد.

موسوی اذعان کرد: در حال حاضر تولیدات کشاورزی آماده است فقط باید ظرافت و خلاقیت لازم ایجاد شود تا بتوان محصول با کیفیت مناسب را صادر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورتی که صادرکننده محصولات کشاورزی در استان داشته باشیم آماده همکاری جهت صادرات هستیم ولی در صورتی که صادرکننده‌ای نباشد می‌توان از استان‌های همجوار جهت صادرات محصولات کشاورزی به اسم استان استفاده کرد.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول