اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان مطرح کرد

باغ‌موزه دفاع مقدس قرارگاه مقابله با جنگ نرم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس به عنوان قرارگاهی برای مقابله با جنگ نرم دشمن به شمار می‌رود.

باغ‌موزه دفاع مقدس قرارگاه مقابله با جنگ نرم

محمدجواد زمردیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اثرات بازدید افراد و اقشار مختلف از باغ‌موزه دفاع مقدس همدان اظهار داشت: بعد از راه‌اندازی این باغ‌موزه، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای بازدید مردم از این مکان فرهنگی ایجاد شد.

وی گفت: در وهله نخست مخاطبان ما بیشتر شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، گردشگران، کارمندان، نیروهای مسلح و دیگر اقشار جامعه بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: با توجه به ظرفیت فرهنگی موزه دفاع مقدس، این مخاطبان، کافی نبودند و باید از خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز برای حضور در این مکان مقدس برنامه‌ریزی می‌شد.

وی گفت: با وجودی که عملیاتی شدن این ایده به پدیده، کاری بسیار مشکل بود اما با همت مسئولان و هماهنگی‌های صورت گرفته به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم.

زمردیان ابراز داشت: از آن جا که این توریست‌ها برای دیدن مناظر بکر استان و یا جاذبه‌های تاریخی آن به همدان سفر می‌کردند، جذب آنها برای دیدن این مکان کار مشکلی بود.

وی گفت: نکته جالب آنکه کشورهای برخی از این توریست‌ها در دوران جنگ علیه ایران اسلامی وارد جنگ شده بودند و همین موضوع کار را مشکل‌تر می‌کرد اما با برنامه‌ریزی منسجم، کمک اصحاب رسانه و از همه مهمتر عنایت خدای متعال و دم مسیحایی شهدا در این کار موفق بودیم.

*صنعت گردشگری جنگ یک قطعه از پازل اشاعه فرهنگ دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با اشاره به موضوع گردشگری جنگ ادامه داد: امروزه صنعت گردشگری در حوزه جنگ در برخی از کشورها جایگاه خاصی پیدا کرده به طوری که توریست‌ها برای دیدن این موزه‌ها، چندین روز وقت می‌گذارند.

وی گفت: این موضوع یکی از راهبردهای مهم در اشاعه فرهنگ دفاع مقدس به شمار می‌رود به طوری که برگزاری اردوهای راهیان نور در کنار بازدید از موزه‌های دفاع مقدس را می‌توان نقطه‌ای از یک پازل قلمداد کرد که برای معرفی صنعت گردشگری جنگ نقش موثری دارد.

زمردیان ابراز داشت: ابتدا سعی شد از گردشگران خارجی دعوت کنیم که با فرهنگ دینی، ملی و اسلامی آشنایی بیشتری داشتند به همین منظور از اتباع مقیم در ایران مثل طلاب علوم دینی خارج از کشور دعوت به عمل آمد.

وی گفت: با همکاری مدیرکل میراث فرهنگی استان، جلسات مختلفی به منظور دعوت از توریست‌ها و گردشگران خارجی برای بازدید از این باغ موزه برگزار شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان همدان ابراز داشت: به همین منظور در گام بعدی به تمام هتل‌های استان اعلام شد که این آمادگی از سوی باغ‌موزه دفاع مقدس وجود دارد که بدون دریافت مبلغی از گردشگران خارجی، میزبان آنان باشد.

وی گفت: در همین راستا میهمانان جشنواره زمستانی شامل سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف از این باغ‌موزه بازدید کردند.

*تأثیر فوق‌العاده باغ‌موزه بر روی توریست‌ها و گردشگران

زمردیان با بیان اینکه تأثیر این مکان در نگاه‌های حیرت‌زده، متأثر و چشمان پر از اشک آنان مشهود بود، افزود: این افراد با دیدن این باغ‌موزه و جنایات رژیم بعثی به کمک دیگر کشورها علیه ایران متأسف می‌شدند.

وی ادامه داد: نکته جالب آنکه برخی از این توریست‌ها، تابعیت کشورهایی را داشتند که در جنگ تحمیلی، صدام را کمک می‌کردند که چهره آنها نیز دیدنی و پر از حرف بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اضافه کرد: اخیراً نیز گروهی از وابستگان نظامی 20 کشور جهان از این باغ‌موزه بازدیدی داشتند که مشاهده نوشته‌های این افراد در دفتر یادبود باغ‌موزه نشان از اثرگذاری این مکان مقدس بر روی آنان دارد.

وی باغ‌موزه دفاع مقدس را به عنوان قرارگاهی برای مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و تصریح کرد: جنگ دنیای کفر علیه اسلام، پایان نیافته و فقط تغییر چهره داده است پس باید از هر نظر مجهز بوده و در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستاد.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول