اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

آزادسازی سوسنگرد پیش‎درآمد فتوح بعدی در دفاع مقدس بود

فرماندار شهرستان دماوند، آزادسازی سوسنگرد را پیش‎درآمد آزادسازی‎های بعدی در دفاع مقدس خواند و گفت: نقش مهم رهبری در عملیات آزادسازی سوسنگرد در تاریخ ماندگار شد.

آزادسازی سوسنگرد پیش‎درآمد فتوح بعدی در دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آیین گرامی‎داشت آزادسازی سوسنگرد در فرمانداری دماوند اظهار داشت: اگر فرماندهی حکیمانه و راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در این عملیات نبود، چه بسا سوسنگرد آزاد نمی‎شد.

وی  افزود: دشمن به دنبال این بود که پس از تصرف سوسنگرد به اهواز برسد و اگر این اتفاق می‎افتاد، کار رزمندگان ما بسیار دشوار می‎شد و قطعاً هزینه‎ها و جان‎های زیادی پرداخت می‎شد.

افشارنادری مناطق نفت‎خیز کشور را پیکره ایران اسلامی خواند و ادامه داد: دشمن از این طریق می‎توانست به دنبال امتیازخواهی باشد که به فضل الهی و تدابیر مقام معظم رهبری و همت و ایثار رزمندگان اسلام، این امر برایشان میسر نشد.

وی دفاع مقدس را الهام گرفته از حادثه عاشورا خواند و گفت: اگر لحظه لحظه این جنگ تحمیلی را رصد کنیم، شور حسینی، ایثار و فداکاری و انگیزه الهی در همه جا دیده می‎شود و اگر این‎گونه نبود، ثبات نظامی  نداشتیم.

لزوم حفظ و نگهداری آثار و ارزش‎های دفاع مقدس

فرماندار شهرستان دماوند بر همین اساس به لزوم حفظ و نگهداری آثار و ارزش‎های دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: رمز ماندگاری این رشادت‎ها در حماسه بزرگ دفاع مقدس این بود که انگیزه رزمندگان ما والاترین و بالاترین انگیزه، یعنی شوری الهی بود.

وی اضافه کرد:‌ دفاع مقدس در واقع یک حماسه بود که به دلیل نیت خدایی رزمندگان اسلام و شهدا،‌ در تاریخ جاودانه و ماندگار شده است.

افشارنادری در بخش دیگری از سخنان خود در ابتدای این جلسه،‌ معیارهایی را نهفته در ارزش‎گذاری وقایع تاریخی دانست و بیان کرد: رموز ارزش‎گذاری حادثه عظیم عاشورا،‌ یکی انگیزه خدایی و الهی این حرکت و دیگری آثار و برکات آن است.

وی به وقایع بسیاری که در طول تاریخ رخ داده است، اشاره کرد که به مرور زمان کم‎رنگ شده یا به فراموشی سپرده شده‎اند.

افشارنادری تصریح کرد:‌ در این‎گونه وقایع مسلماً انگیزه‎های مادی نهفته بوده؛ اما رمز ماندگاری قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا، الهی بودن انگیزه ایشان و یاران باوفایشان است.

فضاسازی مناسب برای وقایع ملی و مذهبی انجام شود

فرماندار شهرستان دماوند همچنین در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، به فضاسازی مناسب در خصوص وقایع ملی و مذهبی اشاره کرد و گفت: ‌این روزها تمام کوچه و خیابان‎های کشور،‌ رنگ و روی ماتم حسینی به خود گرفته و آثار آن را در تکاپوی مردم برای عزاداری در تکایا و هیئت‎ها می‎بینیم.

وی افزود: مسلماً همین فضاسازی برای وقایع ملی مانند آزادسازی سوسنگرد که شاید از نظر عملیات حجم کمی داشت اما از نظر بردهای بعدی برکات زیادی داشت؛‌ می‎تواند برخی و به خصوص نسل سومی‎ها را به فکر تحقیق و مطالعه در این باره بیندازد.

افشارنادری همچنین برگزاری سخنرانی و نمایشگاه‎های عکس با همین موضوع در مدارس و دانشگاه‎ها و مساجد و به ویژه مسجد جامع را در اطلاع‎رسانی و یادآوری صحنه‎ها بسیار مفید و مؤثر خواند.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول