اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد

آموزش 165 هزار دانش‌آموز در زمینه فرهنگ دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امسال 165 هزار دانش‌آموز زیر پوشش آموزش‌های‌ فرهنگ دفاع مقدس قرار می‌گیرند.

آموزش 165 هزار دانش‌آموز در زمینه فرهنگ دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر سرتیپ محمدحسن نامی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در حقیقت برآمده از تاریخ ارزشمند اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ کشورمان به دو قسمت بعد و قبل از اسلام تقسیم می‌شود، تصریح کرد: همه افتخارت نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از اسلام نصیب کشورمان شده است.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: همه علما و اندیشمندان کشورمان به دوران بعد از اسلام تعلق دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی ارزش‌های بسیاری در تاریخ پر افتخار کشورمان دارد.

نامی با اشاره به اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس بر سه پایه استوار بود، گفت: حماسه، معنویت و ارزش‌های انقلابی جزو این پایه‌ها است.

وی با بیان اینکه رژیم صدام در روز 31 شهریور ماه سال 57 با همه توان و پشتیبانی و استکبار شرق و غرب سراسر مرزهای کشورمان را مورد هجوم قرار داد، افزود: در این روز رژیم صدام حرکت به داخل خاک کشورمان را آغاز کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: این اقدام با شلیک گلوله تانک در 60 کیلومتری مرزهای کشورمان در منطقه هویزه انجام شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در این زمان صدام خود را برای سخنرانی در اهواز و تهران آماده کرده بود، تصریح کرد: رژیم صدام انتظار چنین مقابله‌ای از ملت ایران را نداشت چراکه آنها فقط به معیارهای مادی فکر کرده بودند.

نامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در آن زمان آمادگی جنگ را نداشت، گفت: در شهریور ماه سال 57 فقط 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شده بود.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صدام و طرف مقابل جنگ توسط قدرت‌های جهان به همه تجهیزات مجهز شده بود، تصریح کرد: در طول هفت ماه از طریق استکبار شرق و شوروی سابق 720 میلیون تن تجهیزات جنگی به رژیم صدام واگذار شده بود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه رژیم صدام به معنویت و اعتقاد قوی ملت ایران فکر نکرده بود، گفت: مردم کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس آماده اجرای فرمان امام خمینی(ره) بودند.

این مسئول پیروزی ملت ایران در مقابل رژیم صدام را به عنوان یکی از افتخارات ماندگار در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب هرگاه دشمنان به کشورمان حمله ‌کردند قسمتی از خاک کشورمان را جدا می‌کردند.

نامی ادامه داد: در طول سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 3 میلیون و 520 هزار کیلومتر از خاک کشورمان جدا شد.

وی با تاکید بر اینکه نخستین بار در تاریخ کشورمان دشمن با همه توان به خاک ایران حمله کرد و نتوانست یک وجب از خاک آن را جدا کند، افزود: ملت ایران با همه توان در مقابل استکبار زمان ایستادگی کرده و این استقامت و مقاومت تا به امروز ادامه دارد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را منعکس‌کننده چهار آینه تمام‌نما از ارزش‌های انسانی و قدرت ملت ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران، آینه ولایت، دفاع مقدس و شهادت جزو این ارزش‌ها است.

این مسئول به فرمایش امام خمینی درباره دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: ایشان دفاع مقدس را تکرار واقعه عاشورا عنوان کردند.

نامی با بیان اینکه وقوع انقلاب شکل و مسیر تاریخ را عوض کرد، گفت: امروز باید با تلاش مسئولان اقدامات رزمندگان اسلام و جانفشانی‌های شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

وی در ادامه به اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امسال 3 هزار استاد برای تدریس در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌ها آماده تدریس شده‌اند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در حال حاضر برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت، پایداری و مقاومت اقدامات خوبی در سطح مدارس و دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، افزود: اقدامات انجام شده در این حوزه کافی نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال 165 هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌های‌ فرهنگ دفاع مقدس قرار می‌گیرند، بیان داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان باید تلاش کند تا از ظرفیت‌های موجود استان به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/73008/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول