اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

دفاع مقدس شبیه‎ترین نسخه به قیام عاشوراست

امام جمعه دماوند، دفاع مقدس را شبیه‎ترین نسخه به قیام عاشورا خواند و گفت: در دفاع مقدس همانند قیام عاشورا اقدام شد.

دفاع مقدس شبیه‎ترین نسخه به قیام عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران،‌ حجت‎الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی صبح امروز در جلسه هماهنگی گرامی‎داشت آزادسازی سوسنگرد در فرمانداری دماوند بیان کرد: حضرت امام با استراتژی بی‎همتای خود، ایمان را برتر از سلاح خواندند و رزمندگان ما با اسلحه ایمان مقابل دشمن پیروز شدند.

وی نگهداری و حراست از این آثار و برکات را وظیفه همه برشمرد و افزود: 26 آبان ماه، مصادف با 13 محرم و سومین روز شهادت سیدالشهدا (ع) است و ما در روز جمعه همان هفته، در خطبه‎های نماز جمعه به وظیفه خود در راستای پاسداشت شعائر دینی عمل خواهیم کرد.

علاءالدینی همچنین به مناسبت 24 آبان ماه و تجلیل از اسرا و مفقودان اشاره و تصریح کرد: این مناسبت در روز جمعه و دو روز قبل از آزادسازی سوسنگرد است و با توجه به وجود گران‎قدر اسرا و مفقودان در شهرستان، می‎توان به هر دو موضوع پرداخت.

وی به حضور جدی و پررنگ و تأثیرگذار حضرت آیت‎الله خامنه‎ای، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عملیات آزادسازی سوسنگرد اشاره و اظهار کرد: باید افتخار کنیم در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم که رهبرمان خود یک رزمنده بوده و در مواقع لزوم، لباس سربازی بر تن کرده و رو در رو مقابل دشمن جنگیده است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: مقام معظم رهبری در همین زمینه از امام راحل (ره) مدال افتخار گرفته‎اند و امام از ایشان به عنوان سربازی فداکار در جبهه و خطیبی توانا و روشن در محراب یاد کرده‎اند.

غنی‎سازی به هیچ‎وجه تعطیل نخواهد شد

امام جمعه دماوند همچنین در گفت‏وگو با خبرنگار فارس، به حمایت و پشتیبانی رهبری در جنگ نرم اشاره کرد و افزود: امروز شاهد حمایت و پشتیبانی ایشان از دستگاه دیپلماسی در جنگ روانی و حضور جدی ایشان، آن هم در آستانه ماه محرم هستیم.

علاءالدینی به لزوم پایداری هر چه بیشتر دستگاه دیپلماسی به اصول و خط قرمزها و حفظ عزت نظام و ملت تأکید کرد و گفت: باید در مذاکرات، گام سوم مشخص باشد که خوش‎بختانه این امر میسر شده است.

وی غنی‎سازی اورانیم را خط قرمز کشور خواند و افزود: غنی‎سازی به هیچ‎وجه تعطیل نخواهد شد و ما سیاست آب نبات را نمی‎پذیریم که با پیشنهاد مبلغ 25 میلیون یا میلیارد دلاری، از ما بخواهند کار خود را متوقف کنیم.

امام جمعه دماوند همچنین مکتب عاشورا را به عنوان یک سرمایه بزرگ برای مذهب تشیع دانست و گفت: این حماسه عظیم می‎تواند حماسه‎های زیاد دیگری نیز رقم بزند.

وی پاسداشت این حماسه‎ها و دوری از حماسه‎سوزی را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: دشمنان تحقیق و مطالعه کردند که فرهنگ و مکتب عاشورا، یکی از سرمایه‎های بزرگ شیعه بوده که تاکنون زنده نگه داشته شده است.

علاءالدینی به پیوند حماسه عاشورا با نام مقدس امام زمان (عج) در فرهنگ شیعه اشاره و تصریح کرد: این دو نگاه در حادثه کربلا و حوادث بعدی کاملاً مشهود است و بحث انتظار در جایگاه‎های مختلف کربلا نیز دیده می‎شود.

انتهای پیام/2568/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول