اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌‏های دفاع ‌مقدس:

جای دفاع‌ مقدس در کتب ‌درسی دانش‌آموزان خالی است

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‎های دفاع‌ مقدس گفت: جای دفاع‌ مقدس در کتب درسی دانش‌آموزان خالی است و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

جای دفاع‌ مقدس در کتب ‌درسی دانش‌آموزان خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسن رسولی ظهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم فرشته‌های سوسنگرد در دبیرستان پسرانه شهید باهنر در منطقه گیلاوند در شهرستان دماوند در گفت‌‏وگو با خبرنگاران بیان کرد: واحد درسی دفاع ‌مقدس چند سالی است به صورت عمومی و اختیاری وارد واحدهای درسی دانشگاهی شده و با وجود اختیاری بودن، با استقبال بالای دانشجویان مواجه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی رشته ادبیات دفاع ‌مقدس تا مقطع کارشناسی ‌ارشد در چند دانشگاه مطرح در سطح کشور افزود: این رشته دانشگاهی نیز با استقبال خوبی روبه‎رو شده و باعث انتقال صحیح و دقیق آثار و ارزش‎های دفاع ‌مقدس به نسل‎های بعدی خواهد شد.

رسولی همچنین از راه‌اندازی مقطع دکتری ادبیات دفاع مقدس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مقطع در این رشته تحصیلی،‌ متخصصان این رشته به عنوان اساتید دانشگاه و متخصصان آکادمیک دفاع مقدس، وارد جامعه خواهند شد.

وی به جای خالی دفاع‌ مقدس در کتب درسی دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: در این زمینه طی جلساتی که به عنوان نماینده بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‎های دفاع ‌مقدس در وزارت آموزش‌ و‌ پرورش حضور یافتم، ‌متوجه وجود محدودیت‎هایی شدم که باید توسط متخصصان و مؤلفان کتاب‎های درسی برطرف شده و زمینه ورود دفاع‌ مقدس به کتب درسی آموزش ‌و ‌پرورش فراهم شود.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ ‌آثار‌ و ‌نشر‌ ارزش‎های دفاع ‌مقدس تصریح کرد: با بررسی و مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق می‌توان دفاع‌ مقدس را به همه درس‎ها از جمله ریاضی‌، علوم، جغرافی و البته تاریخ و ادبیات ‌فارسی وارد کرده و این رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران در قالبی جذاب به دانش‌‏آموزان امروزی که فقط تصاویر ضبط شده جنگ را دیده‎اند، انتقال داد.

وی برگزاری یادواره‌ها و مراسم توضیح رویدادهای جنگ به بهانه‌ سالگرد عملیات‌های مختلف را در آشنایی نسل جدید انقلاب با دفاع‌ مقدس بسیار مؤثر خواند و افزود:‌ اردوهای راهیان‌ نور، خاطره‌گویی و مسابقات تحقیق و پژوهشی نیز در این زمینه کمک خواهد کرد.

رسولی همچنین به نقش رسانه‌ها در این میان اشاره و تصریح کرد: رسانه‌های تصویری، مکتوب و سایبری،‌ با تهیه گزارش‎ها و مستندات از دفاع مقدس،‌ نقش به‌سزایی در انتقال آن به نسل‌ جدید و نسل‌های آینده ایفا می‎کنند.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول