اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج

3 کتاب خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در اردبیل رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بسیج 3 کتاب ارزشمند خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در اردبیل رونمایی می‌شود.

3 کتاب خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در اردبیل رونمایی می‌شود

علی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این سه کتاب که در ادامه چاپ و انتشار خاطرات و ناگفته‌های دوران جنگ توسط رزمندگان اسلام به چاپ رسیده و آماده توزیع است امیدواریم علاقه‌مندان از این کتاب‌های فاخر استفاده کنند.

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 9 جلد کتاب با محوریت دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان اسلام چاپ شده است، خاطرنشان کرد: به همت دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل چاپ و انتشار بیش از 6 جلد کتاب نیز از زبان سرداران شهید و در قید حیات دوران دفاع مقدس در دست تهیه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با گرامیداشت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد یادآور شد: در گرامیداشت این روز بزرگ و افتخار‌آفرین برنامه‌ای ویژه در حسینیه ثار‌الله اردبیل برگزار می‌شود که در این مراسم برنامه‌های متنوع در گرامیداشت این روز تاریخی در اردبیل و با حضور رزمندگان و فاتحان شهر سوسنگرد برگزار خواهد شد.

کریمی گفت: در برنامه‌های گرامیداشت این روز تاریخی سعی خواهد شد تا نقش ارزنده تمامی نیروها اعم از ارتش، سپاه و بسیج در تلاش برای آزادسازی سوسنگرد تبیین شود تا ابعاد مختلفی از این عملیات برجسته رزمندگان اسلام به اطلاع مردم برسد.

این مسئول تصریح کرد: در این زمینه راهبرد ما توجه به هدایت و فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نقش مقام معظم رهبری در آن مقطع به همراهی شهید چمران بود که چگونه بعد از خیانت بنی‌صدر توانستند در عملیاتی غرور‌آفرین هیمنه دشمن را شکسته و سوسنگرد را از محاصره بیرون بیاورند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان این‌که بسیاری از ناگفته‌های آزاد‌سازی سوسنگرد هنوز در تاریخ این کشور باقی مانده است که در آثار و نوشته‌ها به زبان نیامده است، اظهار داشت: آزادی سوسنگرد اوج مظلومیت رزمندگان ما در یک فضای خیانتی داخلی توسط بنی‌صدر ملعون و تلاش تمام استکبار جهانی با هدف اجازه ندادن به سقوط این شهر بود که با درایت رزمندگان اسلام و لبیک به فرمان امام راحل (ره) این شهر از لوث رژیم بعث عراق پاکسازی شد.

کریمی با بیان این‌که صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها باید در گرامیداشت این روز برنامه‌هایی شایسته تدارک ببینند، افزود: ضرورت دارد با تهیه گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی از راویان این حماسه و فاتحان این عملیات بکوشیم تا زمینه و بستر انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس به نسل آینده فراهم آید.

وی تقارن این ایام را با سالروز شهادت امام حسین (ع) و عزاداری ماه محرم یادآور شد و ادامه داد: رمز پیروزی رزمندگان اسلام جز تکیه بر فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی چیز دیگری نبود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: اگر در ادامه راه نیز به همین فرهنگ و پیام اصالت عاشورا پایبند باشیم قطعاً پیروزی نهایی از آن اسلام خواهد بود.

انتهای پیام/62007/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول