اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد حفظ‌ آثار ‌و نشر ارزش‎های دفاع مقدس:

ارزش‏‌های دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت: ارزش‌‏های دفاع مقدس گنجینه‌‏ای غنی است که باید در جامعه نهادینه شود.

ارزش‏‌های دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسن رسولی ظهر امروز در مراسم فرشته‌های سوسنگرد در دبیرستان پسرانه شهید باهنر در منطقه گیلاوند دماوند بیان کرد: اگر جان‌فشانی و رشادت رزمندگان در فتح و آزادسازی سوسنگرد نبود و سوسنگرد به دست دشمن می‌افتاد،‌ به دنبال آن اهواز و خوزستان نیز از آن دشمن می‌شد.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گفت: لازمه برقراری امنیت در یک کشور، جهاد و ایثارگری است و ما امنیت امروز کشور را مدیون ایثار و فداکاری و جهاد شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع ‌مقدس هستیم.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه‌تر از قبل عزاداری عاشورا در ایران و جهان ادامه داد: برگزاری این مراسم خودجوش و پرشور حاوی پیامی است که امنیت اسلام را تضمین و قرآن را بیمه کرده ‌است.

رسولی افزود: اگر آن قیام بزرگ اتفاق نمی‎افتاد، از قرآن و اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، همان‎طور که از مسیحیت و یهودیت چیز زیادی باقی نمانده و آنچه که مانده تحریف‌شده و ناقص است.

وی دفاع ‌مقدس را برگرفته از قیام عاشورا خواند و گفت: همان‎گونه که عاشورا تضمین‌کننده و بیمه‌کننده اسلام و قرآن است،‌ دفاع ‌مقدس نیز تضمین‌کننده انقلاب اسلامی ایران و اسلام است و به آنها روحی دوباره داد.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع‌ مقدس در زمینه سالگرد آزادسازی سوسنگرد بیان کرد: سوسنگرد در مرکز منطقه‌ای به نام دشت آزادگان قرار دارد که این منطقه شامل سه بخش هویزه،‌ سوسنگرد و بستان است.

وی که این توضیحات را در جمع دانش‎آموزان دبیرستانی می‌داد، افزود: بستان در مرز عراق و ایران قرار دارد و پس از آن سوسنگرد در مرکزیت دشت آزادگان واقع شده و اگر سوسنگرد سقوط می‌کرد،‌ تمام منطقه به دست دشمن می‌افتاد.

رسولی به وجود مهم‎ترین چاه‎های نفت جنوب کشور در دشت آزادگان اشاره کرد و افزود:‌ با سقوط دشت آزادگان، پاسگاه حمیدیه و سپس شهر اهواز و به دنبال آن کل استان خوزستان که عراقی‌ها در نقشه خود نامش را عربستان گذاشته بودند، به دست عراق می‌افتاد.

وی ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد چون مردم این منطقه عرب‌‌زبان هستند، به محض ورودشان به منطقه، تسلیم خواهند شد و شهرشان را دو دستی تقدیم خواهند کرد؛ اما مردم شیعه و غیرت‎مند سوسنگرد، مقابل تجاوز دشمن به خاک خود ایستادند.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس اهمیت و جایگاه تصرف سوسنگرد را برای کشور عراق بسیار بالا خواند و ادامه داد: سوسنگرد و دشت آزادگان تا آخر جنگ محل رفت و آمد نیروها بود و عملیاتی همچون بدر و خیبر نیز در این منطقه انجام شد.

وی به حمله دشمن پس از آغاز جنگ به روستای سعیدیه و پاسگاه سعیدیه و تصرف بستان و سوسنگرد در مرحله نخست اشاره و تصریح کرد: چون دشمن دزدانه وارد منطقه شده بود، هراس داشت و به محض ورود نیروهای سپاه و بسیج و ارتش، عقب‌نشینی کرد و شهر را از همه جهات محاصره کرد.

رسولی افزود: تنها راه باقی‎مانده برای ما بخشی از رودخانه کرخه بود که آب آشامیدنی و آذوقه و مهمات از طریق این راه با قایق وارد شهر می‌شد که آن هم مورد هجوم دشمن بود.

وی به خیانت بنی‎صدر رئیس جمهور وقت و فرمانده کل‌ قوا اشاره و اظهار کرد: بنی‎صدر اجازه ورود و همکاری نیروهای سپاه و بسیج به منطقه را نمی‌داد و با وعده‎های دروغین در زمینه برنامه‎ریزی یک عملیات بزرگ، از این کار ممانعت می‌کرد.

معاون ادبیات و انشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع‌ مقدس ادامه داد: با ورود رهبری به عنوان نماینده حضرت امام(ره) در شورای‌ عالی ‌دفاع در کنار شهید چمران و اقتدار ایشان در اجرای فرمان امام(ره) در آزادسازی سوسنگرد، نامه‌نگاری‎های لازم در نیمه شب 26 آبان ماه 1359 انجام شد و با برنامه‌ریزی ستاد جنگ‌های نامنظم با حضور شهید چمران و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و با استفاده از تیپ زرهی لشگر 92 اهواز و نیروهای سپاه و بسیج، ژاندارمری و نیروهای مردمی، حمله عقاب‎گونه‌ای انجام شد و نیروهای عراقی عقب‌نشینی کردند.

مراسم فرشته‌های سوسنگرد،‌ به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد، در دبیرستان پسرانه شهید باهنر در منطقه گیلاوند دماوند، با حضور دانش‌آموزان این دبیرستان، بخشدار مرکزی دماوند و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع ‌مقدس شرق استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول