اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند قزوین خبر داد

جریمه 100 میلیون ریالی برای تفکیک‌کنندگان غیربهداشتی زباله در قزوین

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: تفکیک‌کنندگان غیربهداشتی زباله تا سقف یک صد میلیون ریال جریمه می‌شوند.

جریمه 100 میلیون ریالی برای تفکیک‌کنندگان غیربهداشتی زباله در قزوین

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بنا به مصوبه نشست ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و متخلفان غیربهداشتی زباله‌ها در استانداری قزوین، از این پس با متخلفانی که از مخازن زباله اقدام به جمع‌آوری اقلام بازیافتی می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

منتظری بیان کرد: بر اساس این مصوبه متخلفان طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند به پرداخت 500 هزار تا یک صد میلیون ریال جریمه محکوم می‌شوند.

این مسئول با اشاره به معضل تفکیک غیربهداشتی زباله و پیامدهای اجتماعی آن افزود: یکی از مسائل مهمی که در دستور کار سازمان قرار گرفته، موضوع برطرف کردن مشکل افرادی است که اقدام به تفکیک غیربهداشتی زباله‌ها می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و ساماندهی این افراد نیاز به همکاری نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و اداره کل محیط زیست با شهرداری دارد، ادامه داد: به همین منظور با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دادستان استان، فرمانده نیروی انتظامی و شهردار قزوین در محل استانداری قزوین جلسه‌ای برای بررسی وضعیت آن دسته از افراد دوره‌گرد تشکیل شد که به صورت غیربهداشتی از مخازن زباله سطح شهر اقدام به جمع‌آوری و حمل پسماندهای قابل بازیافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تصریح کرد: در این نشست مصوب شد تا شهرداری با همکاری نیروی انتظامی و هماهنگی دادستانی استان با تشکیل پرونده قضایی و با جدیت، نسبت به برخورد قانونی با متخلفان و نیز توقیف و جمع‌آوری خودروها، وسایل و چرخ‌های حمل و نقل زباله اقدام کند.

منتظری در خصوص نحوه فعالیت این افراد در سطح شهر خاطرنشان کرد: بخش عمده متخلفان غیربهداشتی زباله‌ها را معتادان، کودکان کار و اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند که بدون رعایت هیچ گونه مسائل بهداشتی و حفاظتی اقدام به جست‌وجوی محتویات سطل‌های زباله می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه برخورد با متخلفان غیربهداشتی زباله‌ها از طریق تشکیل واحد اجرائیات سازمان صورت می‌گیرد، توضیح داد: در همین راستا این واحد به واحدهای ستادی این سازمان اضافه شده است تا با مدیریت صحیح و جدیت تمام این افراد را ساماندهی کند یا به مراجع قضایی تحویل دهد.

منتظری ضمن درخواست از شهروندان برای یاری این سازمان در راستای شناسایی و برخورد با متخلفان غیربهداشتی زباله، ادامه داد: شهروندان قزوین نیز می‌توانند با مشاهده این افراد، نشانی مورد نظر  را با شماره تلفن‌های 3327565، 3322201 و 3363141 به عوامل سازمان یا نیروی انتظامی اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن اقدام لازم صورت گیرد.

وی فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در مباحث خدماتی را حائز اهمیت خواند و گفت: یکی از مواردی که آموزش شهروندی در آن بسیار مؤثر واقع می‌شود موضوع پسماندها و تفکیک زباله در مبدأ است که باید در این خصوص از حداکثر ظرفیت‌ها از جمله ارائه برنامه‌های تشویقی و بهره‌گیری از اماکن آموزشی در رده‌های گوناگون استفاده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در خصوص برنامه‌های حوزه متبوع خود در زمینه تفکیک زباله از مبدأ تولید، عنوان کرد: این سازمان در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی دارد و از طریق نشریات، رادیو شهر و فیکسچرهای سطح شهر به مخاطبان و شهروندان قزوینی منعکس می‌شود.

انتهای پیام/77011/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول