اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با عزاداری‌های دهه نخست محرم صورت گرفت

انتقال 50 تن ظرف یک بار مصرف عزاداری‌ها به جایگاه دفن زباله قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: پس از پایان مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا به میزان 50 سرویس خاور تقریباً معادل 50 تن ظروف یک بار مصرف جمع‌آوری و به جایگاه دفن زباله منتقل شد.

انتقال 50 تن ظرف یک بار مصرف عزاداری‌ها به جایگاه دفن زباله قزوین

مجتبی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برای پاکسازی سطح شهر پس از ایام عاشورا و تاسوعا اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به عزاداران حسینی نیروهای خدماتی سازمان در مسیرهای حرکت دسته‌های عزاداری و خیابان‌های مهم مستقر شدند و طرح ضربتی پاکسازی را پیش، حین و پس از مراسم اجرا کردند.

منتظری افزود: 350 پاکبان خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به صورت شبانه‌روزی برای نظافت شهر در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به فعالیت پرداختند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر آلودگی‌ها مربوط به پراکندگی ظروف یک بار مصرف حاصل از برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات است، عنوان کرد: توزیع نذورات در ظروف یک بار مصرف در ایام سوگواری محرم، حجم و وزن پسماندهای شهر را افزایش می‌دهد.    

وی با بیان اینکه رهاسازی زباله‌ها و ظروف یک بار مصرف در معابر و انهار شهر در روزهای محرم موجب بروز مشکلات زیست محیطی، آبگرفتگی‌ها و نازیبایی‌های بصری می‌شود، ادامه داد: برای ساماندهی زباله‌ها در این ایام بیش از یک هزار و 860 کیلوگرم کیسه زباله بزرگ به تکایا تحویل داده شد و یک هزار و 600 کیلوگرم  نیز برحسب موضوع به وسیله پاکبانان مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به نصب برخی از این کیسه‌های زباله روی پایه‌های سیار برای این ایام بیان کرد: پس از پایان مراسم عزاداری‌ها نیز به میزان 50 سرویس خاور تقریباً معادل 50 تن ظروف یک بار مصرف جمع‌آوری و به جایگاه دفن منتقل شد.

منتظری در ادامه به پاکسازی معابر پیرامون حسینیه‌ها، تکیه‌ها و اماکن مذهبی و مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی مورد نیاز به صورت آماده‌باش در محل‌های تعیین شده مستقر شدند و به ارائه خدمات پرداختند.

وی تصریح کرد: تمام ایستگاه‌های هفت‌گانه خدمات شهری این سازمان نیز علاوه بر برنامه کاری روزانه خود  برای نظافت و رفت و روب سطح شهر و مسیرهای حرکت هیئت‌ها به مجموعه ایستگاه 1 و 2 اضافه شدند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به نظافت و پاکسازی معابر، انهار و تخلیه مداوم مخازن پیرامون اماکن برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان اقدام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهر قزوین در این ایام از نعمت بارش باران هم بی‌بهره نبود و با یاری خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی کارکنان سازمان علاوه بر رفت و روب مسیر حرکت هیئت‌ها و جمع‌آوری ظروف یک بار مصرف و پسماند حاصل از دسته‌های عزاداری، از هر گونه آبگرفتگی در معابر نیز جلوگیری به عمل آمد.

این مسئول با اشاره به همکاری برخی شهروندان با این سازمان در امر پاکیزگی و تمیز ماندن محیط عزاداری و تخلیه ظروف یک بار مصرف نذورات در مخازن تعبیه شده اظهار امیدواری کرد با تلاش همه‌جانبه شهروندان قزوینی در مناسبت‌ها و مراسم سال‌های بعد، از این پس تخلیه ظروف یک بار مصرف در سطح شهر و معابر دیده نشود.

انتهای پیام/77011/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول