اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه:

زباله‌های عفونی دهدشت همچنان بلاتکلیف هستند

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی مطب‌ها در سطح شهر دهدشت گفت: این موضوع به یک معضل جدی بهداشتی تبدیل شده است.

زباله‌های عفونی دهدشت همچنان بلاتکلیف هستند

سید قدرت علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: زباله‌های عفونی باید در ظروف مخصوص در مراکز درمانی جمع‌آوری، بسته‌بندی و جهت بی‌خطر سازی و به دستگاه زباله‌سوز مجهز انتقال داده شوند.

وی عنوان کرد: این زباله‌ها باعث آلودگی محیط زیست و گسترش بیماری میان جانوران وحشی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه ضمن انتقاد از کم‌توجهی مطب‌ها، کلینیک‌های پزشکی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دهدشت به بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی تولیدی خود گفت: متاسفانه این پسماندها هم‌اکنون به همراه پسماندهای عادی سطح شهر جمع‌آوری و دفن می‌شوند.

علی‌پور تصریح کرد: به رغم این‌که شبکه بهداشت برای این طرح برنامه‌ریزی کرده بود ولی به دلایل نامعلوم هنوز این طرح اجرا نشده است و به گونه‌ای که از شواهد پیداست به دست فراموشی سپرده شده است.

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: موضوع تفکیک و امحاء زباله‌های عفونی شهر کوچکی مثل دهدشت کار سختی نیست و اگر مسئولان بهداشت و درمان استان و شهرستان کمی با دغدغه و احساس مسئولیت به این موضوع پرداخته بودند تاکنون این معضل حل شده بود.

وی از مسئولان بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با جدیت بیشتر برای حل این معضل وارد شوند و نگذارند سلامتی مردم و محیط زیست بیش از این به خطر بیفتد.

علی‌پور افزود: ما وظیفه داریم که مردم و مسئولان را نسبت به خطرات زیست محیطی که زباله‌های عفونی برای سلامتی شهروندان دارد آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی کنیم و قطعاً ادارات و نهادهایی که در این زمینه کم‌کاری کنند در مورد عواقب و خطرات این زباله‌های عفونی مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی از رسانه‌ها خواست همچنان پیگیر برطرف کردن خطر زباله‌های عفونی باشند و در این راه آگاه‌سازی کنند.

انتهای پیام/82008/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول