اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری مطرح کرد

آموزش 3 هزار دانش‌آموز برای تفکیک زباله

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری از آموزش 3 هزار دانش‌آموز برای تفکیک زباله در راستای فرهنگ‌سازی خبر داد.

آموزش 3 هزار دانش‌آموز برای تفکیک زباله

سیدمحمدرضا گرامیان در حاشیه برنامه جشن سازمان پسماند در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار داشت: برنامه‌هایی که در حوزه مشارکت مردم صورت می‌گیرد و به گونه‌ای است که با آحاد مردم جامعه سر و کار دارد، نیازمند ظرافت و نگاه ویژه است تا بتوان فرهنگ را انتقال داد و با مباحث دیگر بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حوزه تفکیک زباله از مبدا با افراد جامعه رابطه مستقیم داریم، گفت: استراتژی ما این است با کارهایی که در زمینه اطلاع‌رسانی انجام می‌دهیم به هدف طرح، دست یابیم.

گرامیان با اشاره به اینکه در فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله از مبدا، نگاه ما به گروه‌های پایه است، یادآور شد: آنجایی که ذهن افراد برای پذیرش آداب و مبانی اجتماعی، شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک و دانش‌آموزان مدارس ابتدای، نقطه هدف ما هستند، ادامه داد: می‌خواهیم به صورت موردی، مهارت اجتماعی را بپذیرند و در ذهنشان نقش ببندد و جزیی از شخصیتشان شود.

گرامیان با اشاره به اینکه شاید برخی تصور کنند انجام این کار، هزینه است، تصریح کرد: این کار از نظر ما سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک ساری، همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته است، گفت: در یک ماه اخیر در 21 مدرسه حضور یافتیم و به بچه‌ها آموزش دادیم و همیار پسماند جذب کردیم.

گرامیان، ادامه داد: از مدارسی که با ما همکاری داشتند، با نصب بنر در مقابل مدرسه از کارکنان و دانش‌آموزان مدرسه تشکر کردیم تا دیگر مدارس هم ترغیب شوند و در آن مدارس هم حضور یابیم و به آموزش بپردازیم.

وی یادآور شد: در این برنامه، حدود 3 هزار دانش‌آموز در سانس‌های مختلف حضور یافته و علاوه بر تماشای برنامه تفریحی، از آموزش این جشن هم برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرهایی که در موضوع تفکیک زباله از مبدا به خوبی عمل کرده‌اند شهرداری به تنهایی کار انجام نمی‌دهد و همکاری 14 دستگاه اجرایی را در کنار خود دارد، تصریح کرد: تفکیک زباله از مبدا، طرحی نیست که انتظار داشته باشیم شهرداری و سازمان پسماند به تنهایی انجام دهند.

گرامیان با اشاره به اینکه انتظار داریم همه دستگاه‌ها در اجرای این طرح، ما را یاری کنند، گفت: البته مشارکت در این کار شاید بخشی از وظیفه ذاتی برخی دستگاه‌ها باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر کار فرهنگی را نمی‌توانیم در قالب کار زودبازده و ضربتی، به اجرا در بیاوریم، افزود: اجرای این طرح‌ها، نیاز به حوصله دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در روند اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، به ما کمک کنند، تصریح کرد: مشارکت همگانی را در اجرای این طرح، خواستار هستیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری با بیان اینکه طرح نظرسنجی و نیازسنجی را شکل دادیم، یادآور شد: در مناطقی که طرح انجام شده از مردم نظرخواهی می‌کنیم تا به نقاط قوت و ضعف کار خودمان واقف شویم.

انتهای پیام/86007/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول