اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

نجات 2 قلاده گرگ گرفتار در استخر آب در قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دو قلاده گرگ وحشی که در استخر آبی گرفتار شده بودند با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از مرگ نجات یافتند.

نجات 2 قلاده گرگ گرفتار در استخر آب در قزوین

علی‌آقا فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: طی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر گرفتار شدن دو قلاده گرگ وحشی در داخل استخر آبی با پوشش پلاستیکی بدون حصار در محدوده روستای زرنو از توابع شهرستان البرز مأموران یگان حفاظت این اداره کل بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: مأموران یگان رأس ساعت 18 شب گذشته در محل حاضر شده و عملیات نجات این حیوانات را که به مدت سه روز در استخر آب گرفتار شده بودند، آغاز کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به شرایط جسمانی گونه‌ها و برودت هوا و ریزش برف و عدم امکان بیهوش کردن آنها به دلیل ضعف جسمانی، عمق و شیب زیاد استخر، بیان کرد: برای نجات گونه‌ها نسبت به احداث ریل فلزی و استفاده از طناب و تسمه و حتی لوله‌های آب اقدام شد و پس از تلاشی نزدیک به چهار ساعت، مأموران موفق به نجات یکی از گونه‌ها شدند.

فرهادی اضافه کرد: مأموران سپس نسبت به نجات گرگ دوم که از نظر جسمانی وضعیت مناسب‌تری داشت اقدام کردند که پس از چند بار تلاش، خود گونه با استفاده از ریل تهیه شده موفق به خارج شدن از استخر شده و از محل فاصله گرفت.

این مسئول عنوان کرد: اقدامات درمانی و احیای پس از نجات گونه اول نیز انجام گرفت و پس از قرار دادن داخل پتو و انتقال به خودرو برای گرم شدن و مشاهده بهبود وضعیت جسمانی، این گونه نیز رهاسازی شد.

انتهای پیام/2667/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول