اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

توسعه به معنای ضربه زدن به محیط زیست نباشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه منطقه برداشت از معادن باید احیا شود، گفت: توسعه به معنای ضربه زدن به محیط زیست نباشد و همه جوانب در فعالیت‏های صنعتی و معدنی در نظر گرفته شود.

توسعه به معنای ضربه زدن به محیط زیست نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس‌سازمان حفاظت محیط زیست پیش از ظهر امروز وارد استان شد و در گام نخست، وضع زیست محیطی شهرستان‏های آرادان و گرمسار را مورد ارزیابی قرار دارد.

وی در بازدید از معدن گچی در روستای چهارطاق آرادان از شهرستان‏های تازه تأسیس استان سمنان بیان کرد: بهره‏برداری از معادن غنی موجود در استان سمنان اقدام خوبی است که البته باید با رعایت جوانب زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: توجه به محیط زیست و اصول اساسی مد نظر در این بخش، اصل مهمی است که همواره باید از سوی مسئولان ذی‏ربط مورد نظر قرار گیرد.

ابتکار همچنین در بخش دیگری از این گفت‏وگو که با کارشناسان و بهره‏برداران معادن در روستای چهارطاق آرادان انجام شد، خواستار بهره‏برداری اقتصادی از معادن شد و گفت: توسعه امر مهمی است ولی در این راه، نباید به محیط زیست ضربه زد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم رویه‏ای را در دستور کار قرار دهیم که حفاظت از محیط زیست در کنار توسعه قرار گیرد و با رعایت اصول بهره‏برداری کارشناسی و اقتصادی از معادن، این فرایندها طی شود، بهترین نتیجه حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت از محیط زیست امر مهمی است که مشارکت همه مردم و مسئولان را می‏طلبد و در این راه، دستگاه‏های مرتبط در بهره‏برداری اصولی از معادن و حفظ و ارتقای محیط زیست و کارشناسان باید یاری‌گر مسئولان محیط زیست باشند.

ابتکار گفت: اگر در منطقه‏ای، بهره‏برداری از معدنی انجام می‏شود، باید تلاش کرد تا بهره‏بردار مربوطه خود نسبت به احیای آن منطقه اقدام کند و محیط زیست خدای نکرده از دست نرود.

بر اساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده، قرار است رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به استان سمنان، وضع محیط زیست و تاثیر فعالیت‏های معدنی بر روی محیط زیست را در این استان مورد ارزیابی قرار دهد.

در همین راستا، بازدید از برخی معادن از جمله گچ و نمک، بررسی اثرات تخریبی معادن بر محیط زیست و زیست گاه‏های حیات وحش و . . . از جمله دیگر برنامه‏های ابتکار در استان سمنان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز از افتتاح مرکز بازدیدکنندگان ذخیره‎گاه زیست‎کره توران با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

حمید ظهرابی در تشریح برنامه‏های سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان سمنان گفت: امروز جلسه شورای اداری و کارگروه تخصصی آمایش و محیط زیست استان سمنان در محل استانداری سمنان با حضور ابتکار برگزار می‏شود.

ظهرابی ادامه داد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور دیداری با نماینده ولی‎فقیه در استان سمنان در دفتر کار وی دارد و سپس عزیمت به منطقه حفاظت شده پرور برای افتتاح هم‎زمان چندین طرح عمرانی را آغاز می‏کند.

وی تصریح کرد: این پروژه‏ها شامل افتتاح سیستم مانیتورینگ کنترل منطقه حفاظت شده پرور، افتتاح پاسگاه محیط‎بانی سیرکوه و افتتاح مرکز بازدیدکنندگان ذخیره‎گاه زیست‎کره توران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار با فعالان محیط زیست، سازمان‎های مردم نهاد و نمایندگان HSE دستگاه‎های اجرایی و ... در محل این اداره کل خواهد داشت.

انتهای پیام/2249/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول