اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

ضرورت تعریف مرز بین توسعه و محیط زیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در بخش‌های مختلف گفت: تعریف مرز بین توسعه و محیط زیست امری ضروری ست.

ضرورت تعریف مرز بین توسعه و محیط زیست

سیدیعقوب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش مهم و حیاتی منابع طبیعی در حیات اقتصادی و اجتماعی انسان‌ها اظهار داشت: نقش ویژه این سرمایه‌های خدادادی در رابطه با کشاورزی و محیط زیست امری غیرقابل انکار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که برخوردهای غیراصولی و بی‌توجهی‌های اعمال شده در زمینه  جنگل، مرتع، حفاظت خاک و آبخیزها در گذشته که ریشه در سالیان دراز دارد امروزه آنچنان وضعیتی را به وجود آورده است که کمترین تعلل در آن جایز نیست.

موسوی با بیان اینکه باید مرزی بین توسعه و محیط زیست تعریف کرد، اظهار داشت: هرگونه دست‌کاری منابع طبیعی بدون کار کارشناسی عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از دیدگاه اقتصادی نیز جنگل‌ها و مراتع از زیرساخت‌های اساسی توسعه کشاورزی در هر جامعه به شمار می‌رود و بدون توجه به این منابع، پرداختن به کشاورزی از درجه ریسک‌پذیری بالائی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: در جهان در حال توسعه امروز تقاضا برای غذای سالم روز به روز در حال افزایش است و توسعه و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع به‌عنوان محافظ و پشتیبان و تامین‌کننده آب و خاک مورد نیاز اراضی کشاورزی امری لازم به شمار می‌رود.

این مسئول در سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد استفاده و استخراج بی‌برنامه و بدون کارشناسی معادن موجود در عرصه‌های طبیعی را امری زیانبار دانست و افزود: نباید در استخراج فقط سود استخراج را در نظر بگیریم و همواره به زیان‌هایی که این مسئله بر منابع طبیعی و محیط زیست دارد بیندیشیم.

 موسوی افزود: منابع طبیعی از لحاظ جذب توریست و گذراندن اوقات فراغت مردم نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است به‌طوری که مناطق تفریحی جنگلی به واسطه دستیابی آسان و ساده برای عموم مردم مورد توجه بوده و موجبات جذب تعداد زیادی از گردشگران را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/82008/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول