اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

مهلت یک هفته‌ای محیط زیست برای خوداظهاری پایش واحدهای صنعتی

مشاور رئیس سازمان صنعت و تجارت مازندران گفت: واحدهای صنعتی با توجه به مصوبه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان مهلت یک هفته‌ای برای تسلیم فرم‌های خوداظهاری در پایش به محیط زیست دارند.

مهلت یک هفته‌ای محیط زیست برای خوداظهاری پایش واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، روح‌الله تبریزی اظهار داشت: واحدهای صنعتی با توجه به مصوبه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان مهلت یک هفته‌ای برای تسلیم فرم‌های خوداظهاری در پایش به محیط زیست دارند.

وی افزود: با توجه به ماده 20 آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند و ضرورت تکمیل فرم‌های خوداظهاری مربوط به برنامه عملیاتی پسماندهای ویژه صنعتی بر اساس مصوبه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان و همچنین اطلاعیه‌های پیشین، تمام واحدهای صنعتی استان باید حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ 16 آبان ماه برای ارائه فرم‌های خوداظهاری اقدام کنند.

مشاور رئیس سازمان و مدیر حوزه ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی دارای پروانه استان برای ارائه فرم‌های تکمیل شده اعلام میزان پسماندهای ویژه صنعتی خود در اولین فرصت باید به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مراجعه و اقدام کنند.

* رشد 47 درصدی صادرات سیمان

در دومین خبر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  گفت: در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزی صادرات سیمان استان رشد 47 درصدی داشته است.

محمد موسویانی اظهار داشت: صادرات سیمان استان در این مدت از 69 میلیون دلار سال گذشته به 102 میلیون دلار افزایش داشته است.

این مسئول افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات سیمان استان در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن از یک میلیون و 170 هزار تن به یک میلیون و 598 هزار تن رسید.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از لحاظ وزنی صادرات سیمان استان نسبت به مدت مشابه آن رشد 5/36 درصدی داشته است.

موسویانی مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی سیمان استان را کشورهایی نظیر آذربایجان، روسیه، قزاقستان و عراق دانست.

وی با بیان اینکه در استان در حال حاضر یک واحد فعال به نام شرکت سیمان مازندران با ظرفیت تقریبی دو میلیون و 277 هزار و 600 تن در سال در حال فعالیت است، اظهار داشت: این واحد با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 177 میلیارد و اشتغال 240 نفر در زمینی به مساحت 54 هکتار در 5/2 کیلومتری جنوب شهر نکا قرار دارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از راه‌اندازی یک طرح در دست اجرا دیگر در استان خبر داد و گفت: شرکت صنایع سیمان کیاسر با ظرفیت تولید 630 هزار تن به مساحت 50 هکتار و سرمایه‌گذاری انجام شده یک هزار و 380 میلیارد و اشتغال 154 نفر در دست بهره‌برداری است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول