اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

گزارش 8 ساله وضعیت محیط زیست منتشر می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان از سال 84 تاکنون یک گزارش هم در رابطه با فعالیت‌ها و شرایط موجود منتشر نکرده است و ما قول می‌دهیم گزارش 8 ساله‌ای را از وضع محیط زیست کشور منتشر کنیم.

گزارش 8 ساله وضعیت محیط زیست منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، معصومه ابتکار امشب در نشستی با نخبگان و دانشگاهیان استان سمنان اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از سال 84 یعنی ابتدای کار دولت نهم تا امروز حتی یک گزارش هم منتشر نکرده است و ما قول می‌دهیم که گزارش 8 ساله‌ای را از وضع محیط زیست کشور آماده و منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های 83 و 84 دو گزارش مفصل از وضع محیط زیست کشور ارائه شد که به صورت کتاب نیز چاپ شده است و سپس کار را به دولت نهم سپردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این گزارش‌ها در تمام شاخص‌های زیست محیطی از جمله آب، هوا، زمین، خاک و... منتشر خواهد شد و سعی می‌شود در سطوح جهانی و استانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار افزود: باید تلاش شود تا گزارش‌های منظمی در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده و شرایط زیست محیطی کشور ارائه شود تا بتوان عملکرد دولت روحانی را با دولت قبل مقایسه کرد.

وی افزود: اگر اعتقاد داریم که دولت تدبیر و امید باید دولت پاکان و راستگویان باشد، باید با مردم شفاف صحبت کنیم تا مردم بتوانند راجع‌ به عملکرد ما قضاوت کنند.

ابتکار افزود: گزارش 8 ساله محیط زیست کشور در اولین فرصتی که مدیران جدید در سازمان حفاظت محیط زیست به تثبیت برسند، ارائه خواهد شد تا جبران کاری را که دیگران باید انجام می‌دادند، کرده باشیم.

* سازمان‌های مردم‌نهاد با کج‌فهمی‌ها و بدبینی‌هایی مواجه بوده‌اند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با تقدیر از خدمات سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: کج‌فهمی‌ها، بدبینی‌ها و محدودیت‌هایی در سال‌های اخیر در ارتباط با سمن‌ها وجود داشته است.

ابتکار گفت: انتخاب دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور پیام‌های داخلی و جهانی بسیاری به دنبال داشت و نشان داد که اقبال مردم نسبت به اعتدال و رویکرد تدبیر و امید تا چه سطحی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: انتخاب دکتر روحانی حاکی از خواست مردم برای تغییر شرایط و شنیده‌ شدن همه صداها برای نقد، اصلاح، کارآمدی و پیشبرد امور کشور بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ارتقای سطح خدمات در دستگاه‌های اداری امروز باید مدنظر قرار گیرد و توجه به نهاده‌های مدنی و مشارکت مردم در اداره امور کشور به عنوان محورهای اصلی برنامه‌های دولت مدنظر باشد.

ابتکار سازمان‌های مردم‌نهاد را سرمایه‌های اجتماعی عظیمی دانست که باید از انرژی خوب و مثبت آنها استفاده شود.

* فراخوان دریافت مشکلات زیست محیطی کشور ارائه شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از ارائه فراخوان دریافت مشکلات زیست محیطی کشور خبر داد و خواستار مشارکت بیشتر تشکل‌های مردم‌نهاد در این زمینه شد.

ابتکار افزود: این فراخوان بر روی تارنمای سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است و همه دوستداران محیط زیست، فعالان و سمن‌های زیست محیطی و محققان و پژوهشگران می‌توانند دیدگاه‌های خود را درباره مشکلات مناطق مختلف ارائه دهند.

وی افزود: اطلاعات مربوط به مناطق مختلف باید دریافت و در راستای تنظیم گزارش‌ها به دیدگاه‌های بخش‌های مختلف توجه شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: روحانی بر ارتقای جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید دارد و باید مشکلات و نواقص قانونی این بخش برطرف شود.

وی تصریح کرد: سمن‌ها به خوبی مشکلات موجود را می‌بینند و در راستای رفع آنها گام برمی‌دارند و به همین دلیل نیازمند دریافت کمک‌‌های بیشتری از سوی آنها هستیم.

انتهای پیام/2249/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول