اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

نقش موثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها نقش مهم و حیاتی در ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارند.

نقش موثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست

عطا پورشیرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: همه اقشار جامعه باید نسبت به این موضوع آگاه و خود را در این زمینه مسئول بدانند.

وی با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفظ و حراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی خواند و خواستار فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه مسائل زیست محیطی به همه اقشار مردم به ویژه جلوگیری از تخلفات شکار و صید در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع شد.

پورشیرزاد همچنین نقش جوامع محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد را در حفظ محیط زیست مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: با مشارکت آنها در صیانت از محیط زیست و مناطق حفاظت شده و حیات وحش بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی محیط زیست برطرف می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی خدادادی و محیط زیست تأکید کرد و گفت: این موضوع یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از محل زندگی خود و منابع خدادادی تشویق کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف مهم باید از سنین پایه و به ویژه در مدارس ابتدایی و راهنمایی آغاز کرده و برنامه‌ریزی کلان و بلندمدت برای تغییر نگرش فرهنگی مردم به این حوزه اجرا کنیم.

پورشیرزاد با اشاره به نقش مهم و حیاتی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ زیست محیطی افزود: رسانه‌ها در همه حال یاری‌رسان محیط زیست بوده‌اند و با دغدغه و احساس مسئولیت در این زمینه قلم زده‌اند.

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محیط زیست نعمتی همگانی است و حفظ آن نیازمند مشارکت و احساس مسئولیت همگانی است، اذعان داشت: رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزار مهم آموزش، انتقال فرهنگ و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست نقش مهمی در اشاعه این موضوع دارند.

انتهای پیام/82008/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول