اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

تعرضات متعدد به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور اجتماعی استاندار ی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برخی سودجویی‌ها در عرصه‌های طبیعی و محیط زیست گفت: در برخی موارد دستگاه‌های دولتی خود عامل تعرض به محیط زیست و منابع طبیعی هستند.

تعرضات متعدد به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح‌ میرمحمدی صبح امروز در نشست کارگاه زیست‌بوم‌های شکننده و در معرض خطر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اولین اصل برای جلوگیری از خطراتی که زیست بوم‌ها را تهدید می‌کند داشتن برنامه‌ریزی مدون و فراگیر در این زمینه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امروزه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف مورد تعرضات متعدد قرار می‌گیرد که باید به دنبال چاره‌ای اساسی برای برطرف کردن این معضل بود.

میرمحمدی با اشاره به برخی سودجویی‌ها در عرصه‌های طبیعی و محیط زیست عنوان کرد: در برخی موارد دستگاه‌های دولتی خود عامل تعرض به محیط زیست و منابع طبیعی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورود سازمان‌‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های غیر دولتی در مباحث مختلف اجتماعی ابراز داشت: باید از ظرفیت بالای مردمی در راستای حفاظت از محیط زیست استان بهره ببریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هرکجا و در هر مسئله‌ای که مردم ورود پیدا کرده‌اند گام‌های مثبت و موثری برداشته شده است و برای حفاظت و صیانت از محیط زیست نیز می‌توان از این ظرفیت بهره برد و مردم را در این امر دخالت داد.

میرمحمدی با اشاره به لزوم آموزش و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه در زمینه محیط زیست عنوان داشت: بسیاری از تعرضات به محیط زیست ناشی از ناآگاهی است که می‌طلبد دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها در این زمینه همت بیشتری به خرج دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از زیست‌ بوم‌های کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های هم‌جوار مشترک هستند بیان داشت: باید در این زمینه نیز با مسئولان این استان‌ها مذاکراتی داشته باشیم تا در این زمینه با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام/82008/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول