اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح استان اردبیل به تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی ابلاغ شده تا بتوانند حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های قابل قبولی را انجام دهند.

نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکرالله فخیمی عصر امروز در جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار داشت: ما براساس این نقشه راه مسئولیتی سنگین در حوزه پیشگیری بر عهده داریم تا بتوانیم سلامت جامعه را تضمین کرده و نگرانی خانواده‌ها را در این باب برطرف کنیم.

وی ورود جدی به حوزه پیشگیری از اعتیاد را با هدف مصون‌سازی آحاد سالم جامعه در معرض خطر استان ضروری اعلام کرد و افزود: پاسخگو کردن دستگاه‌های متولی دولتی و نهادهای فرهنگی و تبلیغی به ویژه آموزشی استان در رابطه با وظایف و اقدامات آنان در حوزه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد بسیار مؤثر و ارزشمند است.

فخیمی توجه به حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی، مقابله جدی با عرضه و توزیع مواد مخدر، توجه به مسائل حقوقی و قضایی و توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد را در این حوزه بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم تا آثار این امر و برخی تبعات منفی سوء مصرف مواد مخدر از بین برود.

این مسئول استفاده از ظرفیت نخبگان علمی را در حوزه آگاه‌سازی و امر پیشگیرانه ضروری اعلام کرد و یادآور شد: با هدف همسان‌سازی نظرات نخبگان و با هدف‌گیری‌های مجریان امر عرصه مبارزه به ویژه با اولویت مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و... می‌توان بسیاری از هدف‌گذاری‌ها و اقدامات ضروری را در این زمینه انجام داد.

وی اضافه کرد: همگام کردن خانواده‌ها در امر اجرای نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد استان در کنار حاکمیت دستگاه‌های مختلف مسئولیتی بس بزرگ و سنگین است که در این زمینه باید ورودی عالمانه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ورود با هدف اجرای طرح مصون‌سازی محیط‌های کاری استان را با رویکرد شروع از مشاغل سخت و در بخش‌های خصوصی اعم از کارخانجات و کارگاه‌های بیش از 20 نفر را مهم و خطیر توصیف کرد و گفت: ما در این رابطه نیازمند یک تعامل و همکاری مثبت با دستگاه‌های ذیربط هستیم.

فخیمی حمایت رسانه‌ها از افراد بهبود یافته و در حین بهبودی با تبیین اینکه اعتیاد قابل درمان است و ذهنیت بخشیدن به خانواده آنان برای حمایت مادی و معنوی از بهبود یافتگان و هموار کردن مسیر افراد حین بهبودی را برای بازگشت به جامعه سالم و زندگی اجتماعی خطیر و قابل توجه توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عرضه هرگونه متادون و مواد پیشگیرانه از اعتیاد را در عطاری‌ها و برخی فروشندگان لوازم آرایشی، بهداشتی ممنوع و غیرقانونی توصیف کرد و افزود:‌ در حال حاضر برخی شایعات مبنی بر توزیع و تجویز متادون در عطاری‌ها شنیده می‌شود که در صورت اثبات با افراد خاطی برخورد قانونی می‌شود.

فخیمی تجویز انواع داروهایی که اعتیادآور هستند را غیرقانونی و دارای حرکت غیرمجاز توصیف کرد و اظهار داشت: ترک اعتیاد باید تنها در محل کمپ صورت بگیرد و ما حتی با کمپ‌هایی که اقدام به تجویز داروهای غیرمجاز می‌کردند، برخورد کرده و نسبت به تعطیلی آنها اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی مصرف تمامی قرص‌ها، داروهای اعتیادآور و تسکین‌دهنده مقطعی را غیرقانونی توصیف کرد و یادآور شد: در صورتی که مصرف آنها در محل خاصی به اثبات برسد افراد خاطی به مراکز و مراجع قانونی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول