اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

عدم بازگشت معتادان به اعتیاد نیازمند اجرای "آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان" است

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: عدم بازگشت مجدد معتادان بهبود‌یافته به سوی مواد مخدر در گرو اجرای کامل آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان است.

عدم بازگشت معتادان به اعتیاد نیازمند اجرای "آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان" است

محمدرضا قنبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معتادان دو گروه هستند، اظهار کرد: معتادان گروه نخست افرادی هستند که به صورت داوطلبانه به مراکز مجاز دولتی، غیر‌دولتی، خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه همچنین این افراد با مراجعه داوطلبانه به این مراکز، گواهی تحت درمان و کاهش آسیب را دریافت می‌کنند، اضافه کرد: اگر این افراد تهاجر به اعتیاد نکنند از تعقیب کیفری معاف می‌شوند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: براساس ماده 15 قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر، معتادانی که مبادرت به درمان یا ترک اعتیاد خود نکنند، مجرم هستند.

وی با تاکید بر اینکه گروه دوم معتادان از افرادی هستند که به مواد مخدر و روان‌گردان اعتیاد دارند و فاقد گواهی تحت درمان و کاهش آسیب هستند، ادامه داد: این افراد با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

قنبری با بیان اینکه این گروه از معتادان براساس دستور مقام قضایی مکلف به اجرای تکالیف مراقبت پس از خروج هستند، تاکید کرد: هشتم آبان ماه امسال، آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان در هشت ماه و شش تبصره به تصویب رئیس قوه قضائیه رسیده و از این تاریخ لازم‌الاجرا شده است.

وی عدم بازگشت مجدد معتادان را به اعتیاد از مهم‌ترین اهداف اجرای این آیین‌نامه دانست و افزود: عدم بازگشت مجدد معتادان بهبود‌یافته به مواد مخدر در گروی اجرای کامل آیین‌نامه مراقبت پس از خروج معتادان است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با تاکید بر اینکه زیر‌ساخت‌های مورد نیاز برای عدم بازگشت مجدد معتادان به اعتیاد باید فراهم شود، گفت: همچنین این آیین‌نامه باید به صورت کامل و شایسته اجرایی شود.

انتهای پیام/63004/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول