اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

مرکز ترک اعتیاد مرزن‌آباد چالوس افتتاح شد

در مراسمی با حضور مسئولان بخش و شهر مرزن‌آباد، مرکز ترک اعتیاد و سوء مصرف بالینی در مرزن‌آباد چالوس افتتاح شد.

مرکز ترک اعتیاد مرزن‌آباد چالوس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد ظهر امروز در این مراسم از اعتیاد و بیکاری به‌ عنوان دو عامل تهدیدکننده و معضل در کشور یاد و اظهار کرد: هر جامعه‌ای به‌ویژه محیط‌ها و شهرهای کوچک بیشتر در معرض خطر این بلای خانمان‌سوز قرار داشته و دسترسی به مواد مخدر در آن آسان‌تر است که این امر توجه ویژه مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

خدیجه سام‌دلیری با بیان اینکه معتاد بیمار است و این بیمار باید بخواهد و به دنبال درمان برود گفت: پیشنهاد ما ایجاد یک کارگروه متشکل از معتمدان و افراد مورد وثوق منطقه است تا بتوانیم با شناسایی افراد معتاد آنها را به سمت مرکز ترک اعتیاد تشویق کرده و در راه درمان به آنها کمک کنیم.

بخشدار مرزن‌آباد نیز با بیان اینکه مرزن‌آباد با قرار داشتن در شاهراه اصلی شمال به پایتخت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: شاید بتوان اذعان داشت که به دلیل تردد زیاد از این مسیر، ورود مواد مخدر نیز بعضا از این محور صورت پذیرفته و جوانان ما را تهدید می‌کند.

عابدین کیاپاشا با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ماهیانه در رابطه با مواد مخدر تصریح کرد: در مرزن‌آباد گام‌های خوبی در بخش جامعه و فرهنگ صورت گرفته و امروز نیز شاهد افتتاح مرکز ترک اعتیاد هستیم، در این راستا نیز از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

شهردار مرزن‌آباد نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت دو کمپ ترک اعتیاد در مرزن‌آباد گفت: بر اساس آمار 3 میلیون نفر در کشورمان به نوعی با مواد مخدر درگیرند که می‌توان گفت 3 میلیون خانواده را درگیر کرده است.

جعفر ردایی با اشاره به اینکه ترک اعتیاد موضوعی علمی است و باید توسط متخصص انجام شود گفت: با بازگشایی این مرکز فضای جدیدی در شهر به وجود آمده تا بیماران با اطمینان بیشتری به درمان روی بیاورند. 

ردایی بیان داشت: ما نیز از این اقدام شایسته حمایت می‌کنیم تا فرهنگ پذیرفتن درمان در بین جوانان آلوده به مواد نهادینه شود و خود داوطلبانه به سمت ترک بروند.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از فسادها و ناهنجاری‌هاست گفت: بسیاری از مشکلات در جامعه ما نشات گرفته از اعتیاد است و با برطرف شدن آن در بخش‌های مختلف چون اشتغال فضای خوبی برای جوان باز می‌شود.

مسئول دفتر امام جمعه مرزن‌آباد نیز در این مراسم گفت: معتادان افرادی هستند که هرچند زنده‌اند اما در حقیقت جسم آنها رو به زوال و نابودی کشیده شده و روحشان مرده است.

حجت‌الاسلام نصراله علی‌پور با بیان اینکه هر کسی یک فرد را در جامعه احیا کند مثل این است که همه مردم جامعه را احیا کرده است افزود: زمینه‌سازی و ایجاد بستر برای نجات انسان‌ها و احیا آنها در جامعه کاری خدایی است و در آن وجود و دنیای یک انسان مرده بهشتی می‌شود و به تبع آن آخرت نجات‌دهنده نیز بهشتی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است اظهار داشت: در بحث پیشگیری مهم‌ترین اصل فرهنگ‌سازی است و این امر باید در بخش‌های مختلف و در سطح شهر صورت پذیرد.

علی‌پور بیان داشت: جوان باید بداند آنچه برای بدنش مضر است حرام بوده و نباید به سمت آن کشیده شود.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول