اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شش ماه نخست امسال صورت گرفت

پذیرش 3675 معتاد در 14 کمپ ترک اعتیاد قزوین

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در شش ماه نخست امسال سه هزار و 675 معتاد در 14 کمپ ترک اعتیاد این استان پذیرش شدند.

پذیرش 3675 معتاد در 14 کمپ ترک اعتیاد قزوین

محمدحسن نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه در شش ماه نخست امسال سه هزار و 675 معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد استان قزوین پذیرش شدند، اظهار داشت: از این آمار 952 نفر در رده‌سنی 18 تا 29 و دو هزار و 723 نفر در رده‌سنی 30 تا 55 سال بوده است.

وی افزود: معتادان مراجعه‌کننده به کمپ‌ها با بستری شدن به صورت اقامتی و شبانه‌روزی دوره 21 روزه سم‌زدایی را می‌گذرانند تا اعتیاد را ترک کنند.

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه آنان بعد از پایان این دوره سم‌زدایی را با موفقیت انجام داده‌اند، اضافه کرد: در برخی مواقع به تشخیص تیم درمان یک یا دو دوره مجدد نیز به این دوره اضافه می‌شود تا پروسه درمان به طور کامل انجام شود.

نادری بیان کرد: سرویس خدماتی که در کمپ‌های مجوزدار به معتادان ارائه می‌شود شامل سرویس ویزیت پزشک اولیه که در بدو ورود یا در دو روزه نخست متقاضی به دوره درمان این مرکز صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: پزشک مستقر در کمپ ترک اعتیاد تشخیص می‌دهد که معتاد شرایط ورود به درمان در این مرکز را دارد، که بعد از تأیید این پزشک فرد می‌تواند دوره درمان 21 روزه را در این کمپ آغاز ‌کند.

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: خدمات اقامتی، پزشکی و روان‌شناسی در قالب جلسات مشاوره فردی و گروهی به معتادان در کمپ ارائه می‌شود تا آنان دوره درمان را راحت‌تر سپری کنند.

اضافه شدن 8 کمپ مجوزدار در قزوین تا پایان سال جاری

نادری با بیان اینکه 14 کمپ مجوزدار در استان قزوین وجود دارد که پروانه فعالیت دریافت کردند، ابراز داشت: این آمار تا پایان سال جاری به 22 کمپ می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه هشت کمپ در استان قزوین پروانه تأسیس را دریافت کردند، اضافه کرد: این کمپ‌ها اکنون در مراحل پایانی اخذ مجوز هستند تا پروانه فعالیت را دریافت کنند که با تحقق این مهم تعداد کمپ‌های قانونی و مجوزدار تا پایان سال جاری در این استان افزایش می‌یابد.

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: سند جامع پیشگیری از اعتیاد از دو سال گذشته در استان قزوین اجرا شده که اداره کل بهزیستی این استان با اجرای برنامه‌های اجتماع‌محور و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر را در جلسات کمیته فرهنگی و پیشگیری پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول