اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

افزایش 20 تا 30 درصدی تعرفه‌های درمان اعتیاد در قزوین

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین امسال از افزایش 20 تا 30 درصدی تعرفه‌های درمان اعتیاد نسبت به سال گذشته در قزوین خبر داد.

افزایش 20 تا 30 درصدی تعرفه‌های درمان اعتیاد در قزوین

محمدحسن نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه سال گذشته تعرفه درمانی اعتیاد در کمپ‌های ترک اعتیاد 190 هزار تومان بوده است، اظهار داشت: امسال این تعرفه با بیش از 20 درصد افزایش به 230 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعرفه مراکز درمان اعتیاد با متادون 86 هزار تومان بوده است، اذعان داشت: امسال این تعرفه با افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته به 116 هزار تومان رسیده است.

نادری با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان قزوین با معرفی معتادان نیازمند به مراکز ترک اعتیاد از آنان حمایت‌های درمانی می‌کند، بیان کرد: این معتادان توانایی پرداخت هزینه اقامت دوره یک ماهه در کمپ‌ها را ندارند که در این راستا این اداره کل 50 درصد از هزینه‌های اقامتی را به صورت یارانه‌ای به این معتادان پرداخت می‌کند تا آنان بتوانند خودشان را درمان کنند و از معضل اعتیاد نجات یابند.

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین ابراز داشت: تعداد کمی از معتادان نیازمند انگیزه ترک اعتیاد را دارند ولی پرداخت هزینه درمان را به هیچ وجه ندارند در این صورت اداره کل یاد شده با شناسایی این معتادان هزینه 100 درصد درمان آنان را با توجه به اعتبار مربوطه به صورت موردی به آنان پرداخت می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: اولویت حمایت درمانی اداره کل بهزیستی استان قزوین به معتادان نیازمند همان پرداخت 50 درصدی کمک هزینه درمان اعتیاد به صورت یارانه‌ای به آنان است تا این درمان برای این معتادان ارزش بیشتری داشته باشد.

مصرف مواد مخدر درمان مشکلات فردی و روانی نیست

وی مهم‌ترین بازگشت معتادان بهبودیافته به مصرف مواد مخدر را برطرف نکردن علت اولیه گرایش آنان به اعتیاد عنوان کرد و گفت: برخی از معتادان به دلیل مشکلات شخصی، فردی و روانی به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کردند که با ترک در کمپ‌ها متأسفانه به دلیل برطرف نکردن این مشکلات به مصرف این مواد باز می‌گردند.

نادری ادامه داد: به عنوان مثال فردی دچار افسردگی روحی شده و برای برطرف کردن مشکل خود به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده که بعد از چند سال با تصمیم به ترک آن در کمپ موفق به ترک اعتیاد می‌شود ولی این معتاد بهبودیافته به دلیل مواجه شدن مجدد با افسردگی دوباره به مصرف این مواد باز می‌گردد تا مشکل خود را برطرف کند.

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: این افراد باید دلایل مشکلات شخصی، فردی و روانی از جمله افسردگی خود را با روش‌ها و کاربردهای منطقی برطرف کنند و مصرف مواد مخدر درمان این مشکلات آنان نیست.

خدمات بعد از سم‌زدایی قابل دسترس معتادان

وی یادآور شد: خدمات بعد از سم‌زدایی معتادان در مراکز ترک اعتیاد به راحتی قابل دسترس آنان است که با استفاده از این خدمات می‌توانند به مصرف مواد مخدر باز نگردند.

نادری وجود مراکز مشاوره خصوصی و دولتی را از خدمات مفید در ادامه ترک معتادان از اعتیاد دانست و گفت: آنان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای در مراکز مشاوره خصوصی مشاوره‌های خوبی را برای ادامه ترک اعتیاد دریافت کنند.

مسئول اعتیاد اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: همچنین افرادی که توان پرداخت حق مشاوره در این مراکز را ندارند می‌توانند به مراکز مشاوره دولتی مراجعه و با پرداخت هزینه ویزیت به مبلغ دو هزار تومان مشاوره‌های خوب و حتی داروهایی با هزینه کم دریافت کنند.

انتهای پیام/77009/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول