اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

صادرات یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یک روزه از اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات بیش از یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یک روزه از استان اردبیل خبر داد.

صادرات یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یک روزه از اردبیل

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما به صورت دقیق و بهداشتی بر صادرات جوجه یک روزه نظارت داشتیم تا با کیفیت‌ترین محصول از این استان به بازارهای جهانی عرصه شود.

وی از صادرات 792 هزار عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار مادر گوشتی به کشور جمهوری آذربایجان خبر داد و عنوان کرد: ما از ابتدای امسال تاکنون بیش از 60 تن عسل به کشورهای عراق، چین و مالزی و 45 تن پودر گوشت به کشور ارمنستان صادر کرده‌ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه دامپزشکی استان اردبیل اقدامات خوبی را در نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور انجام می‌دهد، افزود: نظارت بهداشتی بر مراکز فرآوری و نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی، نظارت بهداشتی و فنی بر مراکز تولید و توزیع دارو و مواد بیولوژیک در دستور کار این اداره کل است.

صالحی از نظارت ویژه بهداشتی بر کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور خبر داد و ادامه داد: اجرای طرح بسته‌بندی گوشت مرغ و آلایش خوراکی دامی و همچنین اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در مناسبت‌های مختلف در دستور کار است.

این مسئول تصریح کرد: صدور گواهی الکترونیکی حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی، صدور مجوز صادرات و واردات نهاده‌های خوراک دام و طیور از برنامه‌های دیگر این اداره کل است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ابراز داشت: ما سعی کردیم تا ناوگان خودروهای حمل دام زنده و طیور و جوجه یک روزه را ساماندهی کرده و با مجهز کردن مجموعه‌های حمل فرآورده‌های خام دامی به خودروهای یخچال‌دار زمینه اطمینان و ایمنی بیشتر را در این حوزه فراهم آوریم.

صالحی بهره‌برداری از پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور و دو باب کشتارگاه صنعتی دام در اردبیل و پارس‌آباد را یادآور شد و گفت: در حال حاضر سه باب کارخانه خوراک دام و طیور در استان اردبیل فعال هستند.

وی توسعه و پخش شرکت‌های استانی داروهای دامی، واکسن و مواد بیولوژیک دام و طیور را قابل توجه توصیف کرد و یادآور شد: سبک مشخصات جغرافیایی واحدهای اپیدمیولوژیک و افزودن به اطلاعات پایانه سامانه جزو هدف‌گذاری‌های اصلی بوده که به انجام رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از شناسنامه‌دار کردن مراکز تکثیر و پرورش آبزیان و تهیه و توزیع دارو و سموم رایگان به دامداران منطقه خبر داد و اذعان داشت: مشارکت در تدوین استانداردهای ملی از شاخص‌ترین عملیات‌های مرکز دامپزشکی اردبیل در طول سال‌های اخیر است.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول