اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فعال شدن گشت‌های دامپزشکی در تاسوعا و عاشورا

دامپزشکی گچساران آماده نظارت بر ذبح دام‌های نذری است

معاون شبکه دامپزشکی گچساران با اشاره به فعال شدن گشت‌های ثابت و سیار دامپزشکی این شهرستان گفت: دامپزشکی آماده نظارت بر ذبح دام‌های نذری عموم شهروندان است.

دامپزشکی گچساران آماده نظارت بر ذبح دام‌های نذری است

احمد عبدی‌زاده ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: شبکه دامپزشکی همه ساله در روزهای تاسوعا و عاشورا برای انجام وظیفه خود و نظارت بهداشتی بر کشتار دام‌های قربانی و جلوگیری از سوءاستفاده برخی از افراد سودجو ضمن نظارت بر ذبح شرعی دام‌های قربانی، مسئولیت معاینه بهداشتی دام‌ها را بدون هیچگونه هزینه‌ای انجام می‌دهد.

معاون شبکه دامپزشکی گچساران افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازرسان شبکه دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های نذری شهروندان این شهرستان نظارت دقیقی خواهند داشت.

تأکید دامپزشکی بر رعایت مسائل بهداشتی ذبح و رها نکردن احشام در معابر عمومی

عبدی‌زاده با اشاره حجم گسترده ذبح دام به مناسبت ایام محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی یادآور شد: با توجه به سنت حسنه قربانی در ایام محرم، به منظور تأمین غذای دستجات عزاداری در مساجد و تکایا، اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی به صورت ثابت و سیار با حضور در محل، اقدام به بررسی دام‌های قربانی قبل از کشتار و لاشه‌های کشتار شده می‌کنند تا از سلامت آنها مطمئن شوند.

وی گفت: شبکه دامپزشکی گچساران با دو اکیپ ثابت و سیار شامل دامپزشک و کارشناس با حضور ناظر شرعی در کشتارگاه بر ذبح دام نظارت می‌کند.

معاون شبکه دامپزشکی گچساران تصریح کرد: نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر ذبح دام‌های نذری در ایام محرم، ضامن حفظ سلامت شهروندان بوده که اکیپ‌های تشکیل شده این وظیفه را بر عهده دارند.

عبدی‌زاده ابراز کرد: گشت‌‌ سیار شبکه دامپزشکی گچساران نیز برای انجام خدمات‌دهی از جمله ارائه نظارت و بررسی بهداشتی دام قبل از ذبح در جلوی درب منازل شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی ذبح همچنین رها نکردن احشام در معابر عمومی گفت: رها کردن احشام دام در معابر عمومی سبب ایجاد آلودگی محیط و رشد برخی از بیماری‌های عفونی می‌شود.

عبدی‌زاده با بیان این‌که خدمات نظارت بهداشتی و ذبح شرعی دام‌ها رایگان است، عنوان کرد: در همین راستا شماره تلفن‌های 3332527 و 3332540 شبکه دامپزشکی آماده پاسخگویی به سئوالات مردمی است.

معاون شبکه دامپزشکی گچساران خاطرنشان کرد: به همه شهروندان توصیه می‌شود به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

عبد‌‌ی‌زاده متذکر شد: برخی از دام‌ها حاوی ویروس‌هایی از بیماری‌های انگلی و تب‌دار هستند که کارشناسان این شبکه هنگام ذبح، دام‌ها را از این نظر بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/82001/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول