اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی اصفهان خبر داد

آمادگی بازرسان دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام هیئت‌های عزاداری

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت: هیئت‌های عزاداری ذبح دام‌ها را در حضور بازرسان اداره بهداشت انجام دهند.

آمادگی بازرسان دامپزشکی برای نظارت بر ذبح دام هیئت‌های عزاداری

سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا اداره دامپزشکی اقداماتی را در زمینه کنترل ذبح دام در ایام محرم انجام داده است، اظهار کرد: در ایام محرم، همچون عید قربان بحث نظارت بر ذبح دام‌ها را به عنوان طرح داریم و میادین ما آماده ذبح و قربانی دام‌ها هستند و هیئت‌های عزاداری که قصد ذبح دام‌ها در جلوی هیئت‌ها را دارند با تماس با اداره دامپزشکی استان می‌توانند بازرسانی را برای معاینه دام و گوشت دام بعد از ذبح درخواست کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیماری‌های بین انسان و دام با ذبح نادرست منتقل می‌شود، بیان کرد: بیش از 800 بیماری بین انسان و دام را داریم که با ذبح نادرست و با گزش کنه به انسان منتقل می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره دامپزشکی استان اصفهان برای اطلاع‌رسانی مردم از ذبح دام‌ها در هیئت‌های عزاداری تاکید کرد: روحانیون در این ایام موظف هستند که در این زمینه اطلاعات لازم را به مردم دهند و از آنان درخواست کنند که دام‌های خریداری شده قبل از کشتار باید معاینه و در کشتارگاه ذبح شود.

وی ادامه داد: میادین دام که به صورت رسمی در شهرستان‌های مختلف و در سطح استان فعالیت می‌کنند برای فروش دام‌هایی که از هر نظر کنترل شده هستند، آمادگی دارند.

موسوی در پایان در مورد ذبح دام در اماکن عمومی و انتقال بیماری‌ها خاطرنشان کرد: ذبح دام در اماکن عمومی سبب می‌شود که مردم با راه رفتن در خون‌هایی که از این دام‌ها جاری می‌شود تمامی بیماری‌ها را به مساجد و خانه‌ها منتقل کرده و سبب بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.

انتهای پیام/2301/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول