اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره کل دامپزشکی کرمان:

نقش دامپزشکی در راستای ارتقا بهداشت عمومی است

کارشناس اداره آموزش اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: نقش دامپزشکی در سلامت، تلاش در راستای ارتقای بهداشت عمومی است و دامپزشکی در مجموعه فعالیت‌های مرتبط با سلامت جامعه نقش اساسی ایفا می‌کند.

نقش دامپزشکی در راستای ارتقا بهداشت عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین رشیدی ظهر امروز در همایش پدافند زیستی استان کرمان اظهار داشت: در بحث سلامت محوریت را طوری تعریف می‌کنیم که نقش دیگر دستگاه‌ها را به صورت موضعی می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه سلامت در دنیا دارای مقولات مختلفی است، افزود: نقش دامپزشکی در سلامت، تلاش در راستای ارتقای بهداشت عمومی است و دامپزشکی در مجموعه فعالیت‌های مرتبط با سلامت جامعه نقش اساسی ایفا می‌کند.

رشیدی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های دامپزشکی تاثیر در بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که 75 درصد عوامل این بیماری‌ها از حیوانات است که فقط با اقدامات دامپزشکی می‌توانیم در سرمنشأ جلوی عفونت‌ها را بگیریم و دامپزشکی در تشخیص، کنترل و درمان بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نقش محوری دارد.

کارشناس اداره آموزش اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: یک هزار و 800 عامل عفونی برای سلامت انسان مطرح است که 50 درصد آنها از حیوان است. امنیت غذایی نیز اهمیت زیادی به ویژه در تهدیدات دارد و ما نباید بر اثر بی‌توجهی‌ها کاری کنیم که از خطر دشمن زیان‌بارتر باشد.

رشیدی اذعان داشت: دامپزشکی در تامین غذا برای آحاد جامعه نقش مهمی دارد و همه تلاش ما این است که محصولات پروتئینی سالم به دست مصرف کننده برسد.

وی تاکید کرد: اگر در بحث سلامت، دستگاه‌های مرتبط در نظر گرفته نشوند و بخواهیم به تنهایی کار کنیم، قطعا با مشکلات جدیدی روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/80017/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول