اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره «اهدای کتاب اهدای دانایی» در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به مناسبت هفته کتاب جشنواره «اهدای کتاب اهدای دانایی» در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «اهدای کتاب اهدای دانایی» در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدربیع احمدخانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 25 آبان تا دوم آذر ماه با عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: در طول این مدت برنامه‌های مختلفی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کتاب در چهار محور مختلف اجرا می‌شود، تصریح کرد: تعدادی از این برنامه‌ها به صورت کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد دیگری از برنامه‌ها در سطح شهرستان و استان اجرا می‌شود، افزود: همچنین تعدادی دیگر از برنامه‌ها به صورت کتابخانه‌ای در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شعار هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان «کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی» نامگذاری شده است، گفت: همچنین هر روز این هفته با عنوانی مناسب نامگذاری شده است.

احمدخانی با اشاره به اینکه امروز 25 آبان ماه با عنوان «کتاب تکریم از پدیدآورندگان و خادمان» نامگذاری شده است، بیان داشت: 26 آبان ماه با عنوان «کتاب قرآن، ولایت مداری و فرهنگ عاشورایی» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه 27 آبان ماه با عنوان «کتاب اساس تعلیم و تربیت و تولید اندیشه» نامگذاری شده، گفت: 28 آبان ماه نیز با عنوان «کتاب تولید علم و الگوی اسلامی، ایرانی و پیشرفت» نام گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه 29 آبان ماه با عنوان «رسانه بستر معرفی و تبلیغ کتاب و ترویج کتابخوانی» نامگذاری شده است، افزود: 30 آبان ماه نیز با عنوان «کتاب عامل بالندگی کودک و تعلیم خانواده» نام گرفته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین روز یکم و دوم آذر ماه جاری به ترتیب با عنوان «کتاب حماسه فرهنگی عزت و تربیت» و «کتاب بهترین هدیه برای ترویج کتابخوانی» نامگذاری شده است.

احمدخانی نخستین برنامه هفته کتاب و کتابخوانی را دیدار کتابداران با مقامات استانی آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و استاندار زنجان اعلام کرد و گفت: همچنین در طول این مدت مسئولین استانی با کتابداران شهرستانی دیدار می‌کنند.

وی تجلیل از خادمان کتاب و کتابداران را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در این مراسم از همه کتابداران، خیرین، برندگان مسابقات کتابخوانی، اعضای برتر عضو کنکور سراسری، شهرداران نمونه تجلیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزاری چهارمین دوره جشنواره «اهدای کتاب اهدای دانایی» را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: این جشنواره با همکاری شورای شهر، شهرداری و صدا و سینمای مرکز زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول به اهداف برگزاری جشنواره اهدای کتاب در زنجان اشاره کرد و بیان داشت: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

احمدخانی ارتباط موثر خانواده‌ها و نسل جوان با کتاب و کتابخوانی را از دیگر اهداف اعلام کرد و اضافه کرد: استفاده از کتاب‌های بلااستفاده موجود در ادارات و غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره اهدای کتاب است.

* افتتاح پنج باب کتابخانه عمومی در زنجان

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای سال‌جاری مقرر شد 20 باب کتابخانه عمومی تا پایان سال در سطح استان زنجان افتتاح شود، افزود: پنج باب کتابخانه عمومی در هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه از این تعداد دو کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی است، افزود: این کتابخانه‌ها در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، سلطانیه و ایجرود افتتاح می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: برای تعمیرات جزئی و افتتاح این کتابخانه‌ها 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هزینه شده است.

* اجرای طرح عضویت رایگان علاقه‌مندان در کتابخانه‌های عمومی زنجان

احمدخانی خاطرنشان کرد: اجرای طرح عضویت رایگان علاقه‌مندان در کتابخانه‌های عمومی سطح استان در طول هفته کتاب از دیگر برنامه‌ها است.

وی افتتاح دو ایستگاه مطالعه در شهرستان زنجان را از برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد و افزود: این ایستگاه‌های مطالعه در بانک ملی شعبه خرمشهر و درمانگاه حکیم هیدجی هنرستان زنجان راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزاری نشست هم‌اندیشی با اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و متذکر شد: همچنین در طول این مدت نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امید است برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته کتاب و کتابخوانی برای همه آحاد جامعه مفید واقع شود.

انتهای پیام/73008/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول