اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در برنامه‌های صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در برنامه‌های صدا و سیمای استان تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در برنامه‌های صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز و به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی سیدنادر حسینی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار ابتدا ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم‌الحرام و شهادت امام زین‌العابدین (ع) به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و گفت: هفته کتاب و کتابخوانی از 25 آبان‌ ماه تا دو آذر نامگذاری شده که شعار این هفته کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی است.

حسینی در ادامه اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع محرم در کتابخانه‌های استان، غبارروبی گلزار شهدا، حضور کارشناسان در مدارس پیرامون زنگ کتاب و کتابخوانی و ساعت مطالعه در مدارس از برنامه‌های اجرایی هفته کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مکتوب و آنلاین را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و ابراز داشت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان طی ‌دو روز 29 و 30 آبان‌ ماه نیز صورت می‌گیرد.

این مسئول دیدار با نماینده ولی‌فقیه، استاندار، امام جمعه در سطح شهرستان‌های استان را از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد و گفت: دیگر برنامه‌های هفته کتاب همایش تجلیل از خادمان کتابدار است که به صورت استانی 27 آبان در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.

حسینی افتتاح چهار باب ایستگاه مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد دو ایستگاه آن در یاسوج یکی در گچساران واقع در بیمارستان شهید رجایی و دیگری در دهدشت در کلینیک تأمین اجتماعی افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی می‌تواند فرهنگ صحیح را به جامعه القاء و انتقال دهد، گفت: تجربه نشان داده است رسانه ملی در رساندن تغذیه صحیح و به موقع اذهان در جامعه بسیار موفق عمل کرده، از این‌رو امیدواریم در موضوع کتاب و کتابخوانی امسال هم همانند سال‌های قبل گام‌های مؤثری بردارد.

در این نشست یوسف افشارنیا نیز ضمن تسلیت ایام‌الله، برنامه‌های اجرایی هفته کتاب و کتابخوانی را مناسب و مهم عنوان کرد و گفت: صدا و سیمای استان بر اساس رسالت خطیر خود در فرهنگ صحیح کوتاهی نمی‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهادینه کردن آن در جامعه از وظایف محوله به صدا و سیما است، اظهار کرد: این مرکز در این ایام باید به تولید برنامه‌های مختلف پرداخته و آن را در اختیار جامعه گذارد.

انتهای پیام/82011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول