اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قزوین خبر داد

راه‌اندازی نرم‌افزار نمایه نشریات تحت وب در 3 کتابخانه عمومی قزوین

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از راه‌اندازی نرم‌افزار نمایه تحت وب در سه باب کتابخانه عمومی این استان خبر داد.

راه‌اندازی نرم‌افزار نمایه نشریات تحت وب در 3 کتابخانه عمومی قزوین

محمدرضا مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در آستانه بیست و یکمین هفته کتاب اظهار داشت: در راستای حمایت از قشر فرهیخته و پژوهشگر، نمایه نشریات تحت وب در سه باب از کتابخانه‌های عمومی استان قزوین فعال شد.

وی افزود: نرم‌افزار تحت وب نمایه در کتابخانه‌های عمومی علامه رفیعی، امام خمینی (ره) و کتابخانه عمومی شهدا شهر قزوین فعال شده که اعضای این کتابخانه‌ها می‌توانند نسبت به تهیه مقالات متنوع در حوزه‌های گوناگون از طریق این نرم‌افزار اقدام کنند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به مزیت‌های این نرم‌‌افزار بیان کرد: از مزایای نرم‌افزار نمایه تحت وب می‌توان به دسترسی آنلاین به مقالات به‌روز شده در حوزه‌های گوناگون و همچنین دانلود فایل مقالات اشاره کرد.

مولایی اعلام کرد: تعداد مقالات بانک نمایه نشریات کشور از سال 77 تا سال 86 تعداد 430 هزار مقاله، نقد و گفت‌وگو را نمایه‌سازی کرده است که از سال 86 تاکنون این تعداد به یک میلیون و 300 هزار مقاله رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه استقبال خوبی از این نرم‌افزار شده است، عنوان کرد: بازه زمانی مقالات نیز که تا پیش از این متعلق به سال 77 بود تا سال 57 گسترش یافت و اکنون این نمایه نشریات، از سال 57 تا سال 91 به روز شده است و ماهانه بیش از 15 هزار مقاله نمایه‌سازی می‌شود.

گفتنی است، نرم‌افزار نمایه نشریات، موتور جستجوی فارسی در نشریات و مجلات کشور است که با توجه به تعدد و پراکندگی این نشریات، نرم‌افزار امکان فهرست، طبقه‌بندی صحیح و جستجوی سریع، دقیق و آسان را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/77003/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول