اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:

عزاداری به منزله پاسداشت خون امام حسین (ع) است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: سوگواری و عزاداری در ماه محرم به منزله پاسداشت و احیای خون امام حسین (ع)، اهل‌بیت و یاران باوفایش است.

عزاداری به منزله پاسداشت خون امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین نصیری عصر امروز در حاشیه برگزاری مسابقه نقاشی «کودک قهرمان کربلا» که به همت کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک و به مناسبت شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) در مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) سینه به سینه و نسل به نسل به صورت سنتی و غیرسنتی به آحاد جامعه و نسل امروز رسیده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن اهداف نهضت امام حسین (ع) به نسل نوجوان و جوان از رسالت و وظایف اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: با گذشت یک‌هزار و 374 سال از شهادت امام حسین (ع) احساس می‌شود که خون این امام همام به تازگی ریخته شده که بیانگر عشق واقعی‌شان به خدای متعال است.

نصیری خاطرنشان کرد: شرکت خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در مراسم سوگواری و عزاداری امام حسین (ع) سبب می‌شود بسترهای لازم را برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری به نسل نوجوان و جوان فراهم شود.

این مسئول عنوان کرد: کودکان با نقاشی و به تصویر کشیدن واقعه تاریخی کربلا، خلاقیت و هنر خود را به نمایش گذاشتند که این نوع هنر در اذهانشان باقی مانده و هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: عزاداری بر امام حسین (ع) باید تا زمان ظهور امام زمان (ع) استمرار یابد تا انتقام خون ایشان از دشمنان گرفته شود.

نصیری یادآور شد: با شهادت امام حسین (ع) آیه «جاء الحق و زهق الباطل» تحقق یافت چراکه امروز که بیش از یک هزار سال از شهادت امام حسین (ع) می‌گذرد، اما مراسم عزاداری ایشان هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌شود ولی هیچ نامی از دشمنانشان نیست به جز لعن و نفرین که بر یزیدیان و امویان فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/77006/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول