اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

آیین‏های سوگواری امام حسین (ع) تبیین‎گر قیام عاشورا برای جوانان باشد

امام جمعه دماوند گفت: آیین‏های سوگواری شهادت امام حسین (ع) باید به‎ گونه‌ای برگزار شود که ضمن ایجاد انگیزه در جوانان قیام عاشورا را نیز برای آنها تبیین کند.

آیین‏های سوگواری امام حسین (ع) تبیین‎گر قیام عاشورا برای جوانان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در جمع رؤسای هیئت‎های مذهبی شهرستان سمنان با بیان اینکه آیین سوگواری امام حسین (ع) باید تبیین‎گر قیام عاشورا برای جوانان باشد، افزود: عزاداری‎های محرم باید در راستای آگاهی‎بخشی جامعه از پیام بزرگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) باشد چرا که عاشورا واقعه‎ای بی‎نظیر در تاریخ اسلام است.

وی تصریح کرد: عزاداری یکی از عناصر اصلی و کلیدی در بررسی فرهنگ عاشورایی است، چنان که نمی‌توان نقش مثبت آن را در تحولات فرهنگی شیعه، نادیده گرفت.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) اظهار همدردی در بزرگ‎ترین مصائبی است که برای اهل بیت (ع) و در واقع برای اسلام پیش آمده است.

علاءالدینی با بیان اینکه دین‎داری نباید فصلی باشد، اظهار داشت: باید از فرصت‎های به دست آمده در دینداری فصلی برای دین‎دار بودن دائمی مردم استفاده کرد.

وی هدف اصلی قیام عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: مسئولان هیئت مذهبی باید این امر مهم را در دسته‌جات عزاداری نهادینه کنند.

امام جمعه دماوند خاطر نشان کرد: تأکید بر اهمیت عزاداری در دهه اول محرم به ویژه در روز عاشورا این حقیقت را نمایان می‎کند که عزاداری برای امام حسین (ع) هدف بزرگی را دنبال می‌کند که تا آن هدف تحقق نیابد سنت عزاداری در میان پیروان اهل بیت (ع) باید تداوم پیدا کند.

گردهمایی مسئولان هیئت‎های مذهبی شهرستان سمنان به مناسبت فرارسیدن محرم‎الحرام با حضور ائمه جمعه و جماعات و برخی مسئولان محلی در مسجد کوشمغان این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/2249/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول