اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس گیلان:

امر به معروف فلسفه قیام امام حسین (ع) بود

رئیس پلیس گیلان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین (ع) بود.

امر به معروف فلسفه قیام امام حسین (ع) بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی عصر امروز در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه در برگزاری عزاداری‌ها برخی انحراف‌ها وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع در همایش هیئت‌های عزاداری گیلان اعلام شده است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را در راستای قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: عمل کردن به رهنمودهای امام حسین (ع) عزاداری واقعی است.

رئیس پلیس گیلان با تأکید بر شناخت معروف و منکر در جامعه تصریح کرد: با شناخت جامعه می‌توان از بروز منکرات جلوگیری کرد.

وی خواستار توجه خانواده‌ها به فرزندان شد و خاطرنشان کرد: برخی رفتارها شایسته جامعه اسلامی نیست.

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به آیات قرآنی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزو فرایض سفارش شده در اسلام است.

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، فریضه امر به معروف را با ابعاد اجتماعی فراوان برشمرد و گفت: در بسیاری از آیات و روایات در کنار هم و به مثابه یک فریضه آمده است.

وی با تبیین نقش، جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: با توجه به اشاره‌های صریح آیات قرآنی در این زمینه، یکی از مظلوم‌ترین جلوه‌های تکلیف و وظایف دینی در جامعه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تصریح بر اینکه در جامعه دینی زمان امام عصر(عج) احساس تکلیف بر دوش تمام مردم است، یادآور شد: با عمل به فریضه امر به معروف می‌توان جامعه را در مسیر درست اداره کرد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان متذکر شد: معتقدیم اگر اجرای عملی این مهم یک باور و فریضه به صورت همگانی در کشور نهادینه شود، منجر به اداره صحیح امور می‌شود.

باب‌الله زارع، معاون اداره‌های ستاد احیای امر به معروف گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها و سازمان‌ها وسیله‌ای برای تحقق اهداف در مسیر عمل به این فرایض و چگونگی رفتار با مردم هستند.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول