اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

عظمت و عزت آیین‏های عزاداری امام حسین (ع) حفظ شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از هیئت‎های مذهبی خواست با جلوگیری از ارتکاب اعمال خرافی، عظمت و عزت آیین‏های عزاداری امام حسین (ع) را حفظ کنند.

عظمت و عزت آیین‏های عزاداری امام حسین (ع) حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام علی شکری در جلسه برنامه‎ریزی مراسم روز یازدهم شاهرود که با حضور مسئولان هیئت‎های مذهبی، تکایا و مساجد شاخص این شهر در محل اداره کل برگزار شد، با تأکید بر حفظ عظمت و عزت مراسم عزاداری امام حسین (ع) افزود: باید از هرگونه مسائل خرافی و اعمال وهن‎آمیز همچون استفاده از تمثال‎های دروغین منتسب به ائمه (ع) در مراسم پرهیز شود.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه عزاداری ائمه (ع) در فرهنگ اسلام اظهار داشت: باید همه تلاش خود را جهت حفظ و تقویت این فرهنگ به نسل جوان جامعه به کار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، آشنا کردن مردم با سیره امام حسین (ع) و دعوت عموم به تبعیت از راه و روش ائمه اطهار (ع) و شهدای کربلا را مهم‎ترین فلسفه برگزاری مراسم عزاداری دانست و از سخنرانان و مداحان خواست در این راستا بیشتر تلاش کنند.

شکری با بیان اینکه مؤلفه‌های مثبت عزاداری حفظ و به عنوان حرکتی جهت‌دار و معناگرا در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: مردم همانند گذشته با عشق و شور در عزاداری مشارکت کنند و آن را برنامه خود بدانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطر نشان کرد: باید با آسیب‎شناسی مراسم‎های عزاداری به سمتی برویم که به تدریج نقایص کم و در عزاداری‎های هر ساله شاهد رشد و بالندگی نسبت به سال قبل باشیم.

شکری همچنین از انجام پیگیری‎های لازم جهت ثبت معنوی مراسم ویژه روز یازدهم شاهرود خبر داد و گفت: میراث فرهنگی برای ثبت این‎گونه آیین‎ها اقدامات قابل توجهی انجام داده است که انجام این مهم همکاری همه تکایا، هیئت مذهبی و نهادهای فرهنگی را می‎طلبد.

متولی تکیه بازار شاهرود هم در این جلسه خواستار رعایت نظم و انضباط در حرکت هیئت‎های مذهبی و برنامه‎ریزی و تعیین زمان‎بندی در خصوص شروع و ختم مراسم شد.

محمود جلالی همچنین از گزارشی از آمادگی تکیه بازار جهت برگزاری مراسم روز پنجم محرم و همچنین مراسم روز یازدهم که به نخل‎گردانی مشهور است، خبر داد.

روز یازدهم محرم شهرستان شاهرود عزاپوش شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و آیین سنتی و ویژه نخل‎گردانی با عظمت خاصی از سوی مردم اجرا می‎شود.

پخش مستقیم مراسم ویژه روز یازدهم محرم از صدا و سیما، حفظ نظم و انضباط از سوی نیروی انتظامی، فراهم کردن وسایل لازم از جمله بالابر، وسایل صوتی به وسیله شهرداری از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول