اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تاکستان:

رمز ماندگاری شیعه عشق به امام حسین (ع) است

امام جمعه تاکستان گفت: واقعه عاشورا الگوی همه دوستداران حق و حقیقت شده و رمز ماندگاری شیعه نیز عشق به امام حسین (ع) است.

رمز ماندگاری شیعه عشق به امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که در دفتر امام جمعه شهر ضیاء‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: نخستین و مهم‌ترین راز ماندگاری عاشورا در الهی و خدایی بودن این واقعه است.

وی افزود: واقعه عاشورا برترین الگو برای همه مسلمانان جهان به ویژه جوانان کشور ماست به طوری که جوانان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با الگوبرداری از واقعه عاشورا تا پای جان از مرز و بوم خود دفاع کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فرهنگ عظیم عاشورا باید در بین مردم به خصوص جوانان به خوبی نهادینه شود.

اسلامی تصریح کرد: امام حسین (ع) برای یاری دین خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر وارد صحنه کربلا شد و چنین واقعه عظیمی را رقم زد.

این مسئول عنوان کرد: بنابر این نباید این اصل مهم مغفول واقع شود بلکه در مراسم‌های عزاداری باید امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش در بین مردم رواج داده شود.

محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین نیز در ادامه این گردهمایی در خصوص آمادگی پرسنل نیروی انتظامی این استان به خصوص در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در استان قزوین گزارشی ارائه کرد.

در پایان این گردهمایی، ائمه جمعه استان قزوین ترور ناجوانمردانه دادستان زابل را محکوم کردند و خواستار پیگیری دستگاه قضایی و امنیتی کشور برای دستگیری و مجازات عاملان این ترور شدند.

ائمه جمعه استان قزوین همچنین از دستجات عزاداری و هیئت‌های مذهبی خواستند با رعایت شئونات اسلامی مراسمی در شأن دستگاه حسینی برگزار کنند.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول