اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

مشارکت فعالانه خیرین طرح‌های کتابخانه‌سازی را رونق داده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:‌ مشارکت فعالانه خیرین زمینه‌ای را فراهم کرده تا طرح‌های کتابخانه‌سازی از رونق خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.

مشارکت فعالانه خیرین طرح‌های کتابخانه‌سازی را رونق داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در آستانه هفته کتاب در نشست با مسئولان فرهنگی در اردبیل اظهار داشت: همان‌گونه که در حوزه مدرسه‌سازی با کمک خیرین یک اتفاق مبارک و اقدام زیربنایی آغاز شده در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیز به رونق چنین حرکت بی‌نظیر و مشارکت‌جویانه نیاز داریم.

وی با یادآوری اینکه نباید فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد، تصریح کرد: ‌همه افراد جامعه باید در قبال توسعه فرهنگ عمومی به ویژه خواندن کتاب پیشقدم باشند تا زمینه‌ای فراهم آید که کتاب در بستر زندگی مردم جریانی سیال و روان داشته باشد.

فرهمند امین خاطر نشان کرد: در تقویم رسمی کشور 24 آبان ماه سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی (ره) نیز به عنوان روز گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی نامگذاری شده و این روز سرآغاز هفته کتاب است.

این مسئول اضافه کرد: به مناسبت هفته کتاب از 25 آبان ماه تا دو آذر ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز ویژه برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در همین راستا بیست و یکمین مراسم گرامیداشت «کتابداران، کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید» دو آذر ماه در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: هفته کتاب امسال با توجه به مصادف شدن با ماه محرم، متناسب با ارزش‌های معنوی جامعه و با اجرای برنامه‌های متنوع در جهت آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با فواید انس با کتاب و مطالعه همراه است.

فرهمند امین یادآور شد: حضور در گلزار مطهر شهدا، تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، دعوت از صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و کتاب جهت سخنرانی، مسابقات نقاشی و قصه‌خوانی ویژه کودکان از برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده برای هفته کتاب است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است، گفت: برگزاری نشست‌های ادبی و شب شعر، معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی، دیدار با استاندار و فرمانداران و ائمه جمعه، حضور گروهی در مراسم عبادی، سیاسی نماز جمعه و نواختن زنگ مطالعه در مدارس از دیگر برنامه‌های مورد‌ نظر در این هفته است.

فرهمند امین در پایان با اشاره به شعار امسال هفته کتاب با عنوان « کتاب، آئینه فرهنگ و فرزانگی» افزود: برای ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی مهمترین راهکار است به همین دلیل تشویق شهروندان جهت اهدای کتاب و مشارکت فعالانه خیرین در طرح‌های کتابخانه‌سازی از برنامه‌های دیگر هفته کتاب است.

برپایی دوره آموزشی کتابداران در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مراسم آغاز مرحله اول دوره‌های آموزشی سال 92 کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی اردبیل با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سید‌الشهدا (ع) اظهار داشت: حضور کتابداران در این دوره‌های آموزشی مایه خرسندی است چرا که با برگزاری این دوره‌ها دستیابی به اهداف کتابخانه‌‌ها که ارتقای فرهنگ مطالعه و جایگاه کتاب در جامعه است، آسان‌تر اتفاق می‌افتد.

فرهمند امین افزود: انتظار می‌رود کارکنان کتابخانه‌های عمومی با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی در جذب مخاطب، ارائه بهتر خدمات و افزایش سطح رضایت شهروندان موفق‌تر عمل کنند.

وی همچنین ارتقای سطح دانش کتابداران را در ارائه خدمات بهتر به مردم حائز اهمیت دانست و بر شرکت کارکنان در دوره‌های آموزشی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکید کرد.

این دوره آموزشی با حضور بیش از 130 تن از کارکنان و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در تالار بیضای اردبیلی کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل برگزار می‌شود.

مرحله اول این دوره کلاس‌های آموزش استان‌شناسی با حضور استاد صحرانورد، کلاس آموزش روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن کریم با حضور استاد حاج‌محمدی و کلاس کودکان، نوجوانان و کتابخانه‌های عمومی با حضور استاد فطین برگزار می‌شود.

دوره آموزشی سال 92 کتابخانه‌های عمومی براساس مصوبات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و متشکل از کلاس‌های آموزشی حضوری و غیر‌حضوری در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/62006/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول