اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی خبر داد

اعزام 110 مبلغ در ایام محرم به مناطق مختلف دشتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی گفت: در ایام محرم تاکنون بیش از 110 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان دشتی اعزام شده‌اند.

اعزام 110 مبلغ در ایام محرم به مناطق مختلف دشتی

حجت‌الاسلام سعید توکلیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی گفت: تعداد روحانیون اعزامی از قم در مناطق شهری 20 نفر و تعداد روحانی اعزامی در روستاها 22 نفر است.

وی افزود: بیش از 42 مبلغ بومی در ماه محرم امسال به مناطق مختلف شهرستان دشتی اعزام می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی یادآور شد: تعداد 6 روحانی مقیم شهرستان دشتی در حوزه‌های علمیه قم مشغول به تحصیل هستند و در مدارس شهرستان دشتی به فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

توکلیان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از اقشار جامعه را بانوان تشکیل می‌دهد 20 مبلغه نیز در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مجالس خانگی به روضه‌خوانی، سخنرانی و مداحی مشغول هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی ادامه داد:  اقامه نماز، تفسیر قرآن، مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و پاسخ به شبهات دینی و ذکر فلسفه قیام اباعبدالله از مهم‌ترین وظایف روحانیون اعزامی به مناطق مختلف این شهرستان است.

وی، سرکشی از روحانیون اعزامی، بررسی مشکلات آن‌ها و بیان برخی مسائل مرتبط را از مهم‌ترین برنامه‌هایی دانست که پس از اعزام مبلغ به مناطق صورت می‌گیرد.

توکلیان با اشاره به نقش روحانیون در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی گفت: حضور روحانیون در مناطق محروم شهرستان دشتی موجب توسعه و گسترش امور اعتقادی در اقشار مختلف مردم می‌شود.

وی به استقبال مردم این شهرستان برای اعزام روحانی به مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: در صورت اعلام نیاز مردم به روحانی، اداره تبلیغات آمادگی دارد روحانیون بیشتری را به مناطق مورد نیاز اعزام کند.

توکلیان با اشاره به فلسفه قیام اباعبدالله‌الحسین که زنده نگه‌داشتن مکتب اسلام است، گفت: بزرگ‌ترین نماد و فروع دین نماز است و امام حسین (ع) نیز در ظهر عاشورا از این فریضه غافل نشد، عزاداران شهرستان دشتی نماز صبح عاشورا را همراه با مراسم سنتی صبحدم در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مراسم‌های روز عاشورا در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود نماز ظهر عاشورا در تمامی مساجد و حسینیه‌ها اقامه خواهد شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی شهر خورموج در عصر تاسوعا از چهارراه مخابرات تا میدان شهید مهدوی حرکت می‌کنند و در عصر عاشورا نیز از مسجد جامع به سوی گلزار شهدا عزاداری خواهند کرد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول