اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

محرم و صفر فرصتی مناسب برای ارتقای فرهنگ دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان محرم و صفر را فرصتی مناسب برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه دانست و از هیئت‎های مذهبی و دست‎اندرکاران فرهنگ دینی خواست از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.

محرم و صفر فرصتی مناسب برای ارتقای فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام علی شکری در جلسه برنامه‎ریزی مراسم روز یازدهم محرم در شاهرود که با حضور نماینده نیروی انتظامی، شهرداری و دیگر نهادهای مسئول شهرستان در محل این اداره کل برگزار شد، با تأکید بر استفاده از فرصت محرم و صفر برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه افزود: از این فرصت برای رفع دل‎نگرانی‎های موجود به واسطه ورود آسیب‎ها و ناهنجاری‎‎ها در حوزه‎های اجتماعی تلاش شود.

وی نقش هیئت‎های مذهبی را در فرهنگ‎سازی و ارتقای فرهنگ دینی جامعه مهم دانست و گفت: شناساندن مکتب سرخ عاشورا و عمق‎بخشی به باورهای اقشار مختلف جامعه در خصوص اهداف والای نهضت حسینی همواره رکن اصلی برنامه‎های فرهنگی هیئت‎های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: محور اصلی برنامه‎های هیئت‎های مذهبی و عزاداران حسینی نیز عمق‎بخشی به باورهای دینی افراد جامعه در خصوص نهضت حسینی باشد.

شکری در بخش دیگری با اهتمامی جدی به فریضه نماز اول وقت و جماعت در تکایا و مساجد تأکید کرد و گفت: به هیچ بهانه‎ای جایز نیست نماز را تأخیر بیندازیم.

وی همچنین خواستار جمع‎آوری و ایجاد آلبومی از تصاویر عزاداری‎های محرم در شاهرود، لوازم قدیمی در عزاداری سید الشهدا (ع) و خاطرات پیر غلامان اهل بیت (ع) به عنوان سنت گذشتگان و قرار دادن آنها در موزه شهرستان شاهرود شد.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان شاهرود هم در این جلسه محرم را فصل تحسین ایثار، فداکاری و بزرگ‎مردی امام حسین (ع) دانست و گفت: شبکه‎های مخالف در حال فعالیت و تبلیغ جهت کم‎رنگ کردن مراسم‎های محرم و صفر و خارج کردن جوانان ما از این عرصه هستند.

مرتضی معتمد افزود: با فرارسیدن محرم، رشادت، پایداری، عدالت‎خواهی، شهامت و شهادت حضرت امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و 72 پای‎مرد صحرای کربلا دوباره در دل‌ها جان می‎گیرد چرا که حماسه کربلا و واقعه عاشورا مهم‌ترین رخدادی بوده که مظلومیت امام حسین (ع) و ددمنشی دشمنان اهل بیت (ع) را روایت می‎کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از پیام‌های عاشورا در برهه کنونی ادامه داد: ظلم‎ستیزی، شهادت‎طلبی و عدالت‎خواهی در جامعه از جمله این پیام‎ها بود که منجر به بصیرت‎افزایی خواص و عوام در جامعه شد.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان شاهرود تصریح کرد: شبکه‎های فراگیر فتنه و نفاق همواره در طول تاریخ سعی دارند دین ناحق خود را به حق نشان داده و غیرت ایرانی اسلامی و تعصب جوانان را از مسیر دین خارج کنند.

معتمد با بیان اینکه ما در این عرصه توان رسانه‎ای نداریم، اظهار داشت: اما محرم و رمضان فرصتی است که در هیچ یک از ادیان دیگر یافت نشده و ما به عنوان متولیان فرهنگی برای بهره‎برداری از این ظرفیت‎ها باید برنامه‎ای دقیق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه همه متولیان فرهنگی حفظ میراث معنوی گذشته و انتقال آن به نسل جدید است، افزود: یکی از سنت‎های خوب ما داشتن مراسم‎های گروهی مانند مراسم یا عباس یا عباس روز پنجم و همچنین مراسم نخل‎گردانی روز یازدهم محرم در شاهرود است.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه باید در این مراسم شور و هیجان در راستای شعور حسینی حفظ و به اموری پرداخته شود که زیبنده عزای امام حسین (ع) باشد، اظهار داشت: وظیفه ما این است که در جامعه با الهام‌گیری از قیام عاشورا زمینه را برای اجرای امر به معروف در جامعه فراهم کنیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهرود نیز در این جلسه از مسئولان هیئت‎های عزاداری خواست در هنگام تردد در معابر و خیابان‎ها، ضمن رعایت حقوق وسایل نقلیه با مأموران پلیس همکاری کرده تا از بروز بی‎‎نظمی در عبور و مرور و ایجاد نارضایتی در میان مردم جلوگیری کنند.

منصور شیخ‎کبیر افزود: نیروی انتظامی در ارائه خدمات به هیئت‎ها و مردم با به کارگیری تمام نیرو و امکانات و به بهترین شکل در حوزه‎های مختلف به ویژه ترافیک و امنیت حسینیه‎ها، نظم و انضباط کلی را تأمین می‎کند.

وی از مسئولان هیئت‎های عزاداری و تکایا خواست تا از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‎شود، پرهیز کنند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول