اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد

وجود 103 کتابخانه در گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: 103 کتابخانه شامل 73 کتابخانه نهادی و 30 کتابخانه مشارکتی در گیلان وجود دارد که سهم استان را در سرانه مطالعه کشور به رقم 6 رسانیده است.

وجود 103 کتابخانه در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه گیلان فضای کتابخانه‌ای این استان را به ازای هر 100 نفر 1.1 متر مربع ذکر کرد.

وی با اشاره به این افزایش فضای کتابخانه‌ای گیلان اظهار کرد: این فضا تا افق 1404 باید به هشت متر ارتقا یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه کتاب و مطالعه مفید در استان افزود: 103 کتابخانه شامل 73 کتابخانه نهادی و 30 کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که سهم گیلان را در سرانه مطالعه کشور به رقم 6 رسانیده است.

وی فضای اقلیمی استان را مهم‌ترین مشکل برای گسترش فضای کتابخانه‌ای دانست و گفت: ایستگاه‌های مطالعه یکی از اقدام‌های موثر در راستای ترویج کتابخوانی است.

جانعلی‌پور سهم گیلان از سهمیه کشوری را ایجاد 31 ایستگاه مطالعه دانست و گفت: تاکنون 12 ایستگاه در استان جانمایی شده است.

وی ایجاد قرائت‌خانه‌ها را ظرفیت مطلوبی برای افزایش فضای مطالعه در استان عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان درباره هفته کتاب تصریح کرد: این هفته فرصت مناسبی برای جذب آحاد مردم به کتابخانه‌های استان است.

وی افتتاح چندین کتابخانه عمومی در استان، بهره‌برداری از چهار ایستگاه مطالعه کتاب، برگزاری گردهمایی بزرگ کتابداران گیلان و نیز اعزام فعالان حوزه کتاب به همایش کشوری تجلیل از خادمان و حامیان فرهنگ مطالعه کتاب با حضور رئیس جمهوری را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول