اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت جیرفت هشدار داد

خطرات ناشی از استفاده سموم توسط گلخانه‌داران در جنوب کرمان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: گلخانه‌ها برای اقتصاد منطقه مهم هستند، اما بیشتر سرطان‌ها به ویژه سرطان خون مربوط به جنوب کرمان است که یکی از دلایل آن استفاده از سموم و کود توسط گلخانه‌داران است.

خطرات ناشی از استفاده سموم توسط گلخانه‌داران در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، لطفعلی مسلمی ظهر امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان، اظهار داشت: تعداد ماست‌بندی‌ها در شهرستان به سرعت افزایش یافته که اکثراً مجوزی در این زمینه ندارند.

وی افزود: باید در کنار مرکز بهداشت، دامپزشکی و اصناف هم نظارت داشته باشند و این صنف را برای دریافت مجوز ملزم کنند با توجه به اینکه شیر مصرفی این مراکز از روستا و افراد مختلف تهیه می‌شود زمینه تهدید بهداشت مردم را فراهم می‌کنند.

مسلمی تصریح کرد: علاوه بر اینکه از سلامت دام‌هایی که شیر آنها دریافت شده، اطمینانی وجود ندارد، نحوه تهیه لبنیات توسط این ماست‌بندی‌ها هم مشکل دارد که باید جلوی آنها هر چه زودتر گرفته شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که از فعالیت گلخانه‌ها در منطقه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: گلخانه‌ها برای اقتصاد منطقه مهم هستند، اما بیشتر سرطان‌ها به ویژه سرطان خون مربوط به جنوب کرمان است که یکی از دلایل آن استفاده از سموم و کود توسط گلخانه داران بدون داشتن آموزش‌های لازم در این زمینه است که منجر به بروز بیماری‌ها می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت متذکر شد: هفته مبارزه با بیماری ایدز را در پیش داریم که در این راستا اقدامات آموزشی خوبی به ویژه در مدارس شهرستان ارائه شده و برای نهادها هم جلسات آموزشی برگزار می‌شود.

مسلمی بیان داشت: در راستای مبارزه با بیماری ایدز از مردادماه سال جاری تاکنون برای 123 مورد افراد مشکوک و یا در معرض خطر اقدامات انجام و آزمایش از آنها گرفته شده و افرادی که نتیجه آزمایش آنها مثبت است، مراحل بعدی آزمایش‌ها برای آنها انجام می‌شود.وی در پایان ابراز داشت: با توجه به گسترش روزافزون این بیماری در جوامع و همچنین پایین آمدن، سن مبتلایان نیاز است که همه در زمینه مبارزه با این بیماری همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/80002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول