اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست پدافند غیر عامل عنوان شد

بیماری گروهی از دانشجویان مسمومیت نبوده است

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای فارس گفت: بیماری گروهی از دانشجویان مسمومیت نبوده است.

بیماری گروهی از دانشجویان مسمومیت نبوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا کشاورز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تیم مراقبت مرزی بنابر بررسی علائم بالینی مسافران پروازهای خارجی را کنترل کرده و در صورت نیاز به بررسی بیشتر به مراکز مورد نظر ارجاع می‌دهد.

وی افزود: آموزش دانش‌آموزان و اولیا، اصناف، کارمندان ادارات در دستور کار علوم پزشکی است.

این مسئول اضافه کرد: رابطان بهداشتی از اقشار و اصناف مختلف در مراکز بهداشت آموزش‌های لازم بهداشتی با رویکرد پیشگیرانه را دریافت کرده به سایر همکاران خود منتقل می‌کنند.

کشاورز ادامه داد: در بحث پدافند غیرعامل برای تهدیدهای اتفاقی و امنیتی دستورالعمل‌های پیشگیری ویژه‌ای وجود دارد.

وی بیان کرد: برای مقابله با هجوم جانواران موذی، تخریب و آلودگی مخازن آب و ایجاد مسمومیت‌های غذایی آمادگی کامل داریم و تیم‌های ما به محض اطلاع از مسمومیت یا بیماری به محل اعزام شده و از افراد و مواد غذایی نمونه‌برداری‌هایی را انجام می‌دهند.

کشاورز در این زمینه از یک مورد مقابله با هجوم جانواران موذی در ممسنی خبر داد که با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه مدیریت بحران این استان مشکل به طور کامل رفع شد.

بیماری گروهی از دانشجویان مسمومیت نبوده است

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد بیماری جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: در این زمینه به سبب نبود نمونه غذایی مصرف شده توسط دانشجویان امکان بررسی ماده غذایی مصرف شده وجود نداشت اما بنابر بررسی ما این مورد یک نوع شبه آنفلوانزا بوده است.

کشاورز ابراز داشت: در این زمینه از علوم پزشکی قصوری سر نزده و در صورتی که دانشگاه سریع‌تر به ما اطلاع می‌داد امکان بررسی دقیق‌تری وجود داشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در همین جلسه بیان کرد: بیماری این 23 دانشجو به طور قطع مسمومیت بوده است.

کامران فیروزی افزود: در خبرها تعداد این دانشجویان 150 نفر اعلام شده بود که تنها منبعی که برای این موضوع ذکر شده بود مصاحبه معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز بود اما در مجموع 23 نفر برای درمان به ما مراجعه کردند که مشخصات کامل آنان ثبت شده است.

وی ادامه داد: این بیماری اگر اپیدمی آنفلوآنزا بود باید سایر دانشجویان را نیز مبتلا می‌کرد اما دانشجویان خوابگاه علوم پزشکی که در جنب این بلوک قرار دارند و غذای دیگری مصرف کرده‌اند، هیچ مشکلی را گزارش ندادند.

فیروزی اضافه کرد: در این زمینه حتی یک تماس با اورژانس 115 گرفته نشد که اگر این کار صورت می‌گرفت مانند مواردی که در گذشته اتفاق افتاده به سرعت رسیدگی می‌شد.

فیروزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل از چهارم تا دهم آبان اعلام شده است، افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات دفاعی غیرنظامی برای کاهش خسارات جانی و مالی است.

وی از برگزاری همایش زیستی پدافند غیرعامل سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به آن که حوزه زیستی پدافند غیرعامل به ما مرتبط است آموزش مردم در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها و روبوسی نکردن با حجاج و مواردی از این دست در دستور کار است.

فیروزی تصریح کرد: لازم است که دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل جانمایی صحیح سازه‌های خود برای در امان بودن از حملات احتمالی و آموزش کارکنان را در دستور کار داشته باشند اما مهم‌ترین وظیفه در حوزه پدافند غیرعامل بر عهده مردم است.

وی در ادامه یادآور شد: در موارد تهدیدات بیوتروریسم لازم است تیمی از سم‌شناسان و متخصصان مربوطه به پاکسازی حوزه زیستی بپردازند.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول