اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد عنوان کرد

ضرورت کاهش میزان مصرف سموم شیمیایی در کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: امسال میزان مصرف سم در اسدآباد در بخش کشاورزی 100 تن بوده که باید سعی شود که میزان مصرف سم را کاهش داد.

ضرورت کاهش میزان مصرف سموم شیمیایی در کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، ناصر فتاحی صبح امروز در همایش رعایت اصول ایمنی در واحدهای کشاورزی و دامپروری شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه حوادث و سوانح یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی و سلامت جوامع در سراسر دنیا است، اظهار داشت: بر اساس آمار سالانه 5 میلیون نفر در اثر حوادث و سوانح جان خود را از دست می‌دهند و ده‌ها برابر دچار معلولیت می‌شوند.

وی مهم‌ترین عامل ایجاد حادثه در بخش کشاورزی را وجود ماشین‌آلات کشاورزی دانست و گفت: تردد ماشین‌های کشاورزی از جمله تراکتور در هنگام غروب و شب بسیار خطرناک است و عامل بروز بیشترین تصادفات می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از دیگر عوامل ایجاد ناامنی جسمی و روحی را در ایجاد حادثه در بخش کشاورزی مربوط به انبارهای کود شیمیایی، مواجه شدن کشاورزان با اشعه ماورای بنفش، وجود حیوانات وحشی و درنده دانست.

وی با بیان اینکه سالیانه حدود 20 هزار تن سم در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این میزان 120 برابر حد مجاز است، ابراز کرد: در شهرستان اسدآباد میزان مصرف سم در بخش کشاورزی در سال‌ جاری 100 تن است که این میزان در سال گذشته 50 تن بوده و باید سعی شود که میزان مصرف سم را کاهش داد.

فتاحی با بیان اینکه غذای سالم خوردن مهم است و نه فقط غذا خوردن، تصریح کرد: وجود سموم مختلف در تغذیه انسان آثار سوء دارد و انسان را به بیماری‌ها مبتلا می‌کند.

وی تدوین سند جامع ملی و راهبردی بهداشت کشاورزی توسط کارشناسان جهاد کشاروزی و ارائه آن به مجلس را یک اقدام اساسی در راستای حل مشکلات ایمنی دانست و افزود: این سند جامع و ملی، دارای محورهای تأمین سلامت کشاورز، محصول کشاورزی و محیط زیست است که در صورت اجرای ین سند تولید و قیمت غذای ارگانیک می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد با تأکید بر بیمه کردن محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان گفت: باید با رعایت بهداشت در محیط کار و حفظ و احیاء ساختمان خاک، موجب تولید محصولات سالم شویم.

وجود 21 نوع واکسن برای بیماری دام و طیور

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد نیز حفظ سرمایه‌های دامی کشور را وظیفه دامپزشکی خواند و اظهار داشت: تأمین بهداشت عمومی جامعه نیز از دیگر وظایف سازمان دامپزشکی است.

مهدی نجاری با اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، گفت: از یک‌هزار نوع بیماری موجود در جامعه 804 مورد بیماری مشترک بین انسان و حیوان است.

وی با اشاره اینکه بیماری هاری که یک بیماری ویروسی است و از طریق دام به انسان سرایت می‌شود، از روستائیان خواست برای واکسیناسیون سگ‌های خود اقدام کنند.

رئیس دامپزشکی اسدآباد صنعت دام و طیور را دومین صنعت اقتصادی کشور خواند و خاطرنشان کرد: 21 نوع واکسن برای دام و طیور وجود دارد.

انتهای پیام/89009/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول